ביה"ד הצבאי: סא"ל בורברג לא נתן הוראה לירות בפלסטיני כפות

עוד נקבע כי סא"ל עומרי בורברג לא ירצה מאסר בפועל או עבודות שירות וגם לא יורד בדרגה

סגן-אלוף עומרי בורברג, המג"ד שהואשם כי הורה לירות במפגין פלסטיני כפות, לא ירצה עונש מאסר בפועל או עבודות שירות וגם לא יורד בדרגה - כך קבע היום (ה') בית הדין הצבאי בקריה, זאת לאחר שבהכרעת הדין נקבע כי בורברג לא נתן את ההוראה לירות בפלסטיני הכפות.

לפי הדיווח בגלי צה"ל, השופטים בחרו שלא להיענות לדרישות התביעה לעונש מאסר והורדה בדרגה, אולם המליצו כי קידומו של בורברג יידחה בשנתיים - דבר שיאפשר הלכה למעשה את חזרתו להיות מג"ד שריון.

פקודו של בורברג, ליאונרדו קוריאה, שהורשע בירי כדור הגומי, יורד לדרגת טוראי. בנוסף, על השניים נגזר עונש מאסר על-תנאי בפרק זמן שונה.

לאחר הקראת גזר הדין פרץ בורברג בבכי ויצא מאולם בית המשפט לחדר צדדי, שם הסתגר עם בני משפחתו דקות ארוכות. כשיצא החוצה סירב בורברג לענות לשאלות העיתונאים, ואמר: "אני שמח שזה נגמר אחרי שנתיים - קשה לתאר איזה משקל נשאתי על כתפיי במשך התקופה הזאת, שאני בטוח שהיתה קשה גם עבור ליאונרדו. כל מה שמעניין אותי עכשיו זה לחזור למשפחתי, לאשתי, לבת שלי, ואחרי זה כמובן לצבא - להמשיך לתרום ברמה הכי גבוהה שאני יודע ולחזור לשירות קרבי".

"בסך-הכול קרתה תקלה בתקשורת בין מפקד וחייל"

סנגורו של בורברג, עו"ד שלמה ציפורי, הגיב על ההחלטה בשביעות-רצון. "בית הדין הצבאי הכניס את האירוע לפרופורציות", אמר. "מדובר בטעות שאירעה במהלך פעילות מבצעית, שעליה הוא כבר נענש לאורך השנתיים וחצי הללו. בית הדין איזן את התמונה, ואני שמח על כך. התוצאה מעבירה את המסר שבצה"ל יש מפקדים מוסריים וערכיים, ושבסך-הכול קרתה כאן תקלה בתקשורת בין מפקד וחייל, ושום דבר מעבר לכך".

כזכור, בורברג נעצר בשנת 2008 לאחר שהתפרסם סרטון המתעד אותו אוחז במפגין אשרף אבו-רחמה בעוד הוא כפות ועיניו מכוסות. באותו זמן נראה סמל ראשון (מיל') לאונרדו קוריאה יורה לעבר רגליו של המפגין כדור גומי. הצעיר נפצע קל מאוד מבלי שנזקק לטיפול רפואי - אולם קשה היה להתעלם מהרושם השלילי שעלה מן הסרטון.