הסכם הפנסיה של עובדי חברת חשמל ייחתם היום

החתימה על הסכם הפנסיה תאפשר לחדש את הדיונים על הרפורמה בחברת החשמל שהגיעו כבר לשלבים מתקדמים

הסכם הפנסיה של עובדי חברת חשמל יובא היום (א') לחתימה בהסתדרות בתל-אביב. לפגישה הוזמנו נציגי האוצר, רשות החברות וועד העובדים. את ההסתדרות ייצג יושב ראש האגף המקצועי אבי ניסנקורן.

הסכם הפנסיה מצמיד את גמלאותיהם של עובדי חברת החשמל למדד, בדומה לפנסיה של עובדי המדינה. החתימה על הסכם הפנסיה תאפשר לחדש את הדיונים על הרפורמה בחברת החשמל שהגיעו כבר לשלבים מתקדמים.

במסגרת הסכם הפנסיה אמור להיחתם גם הסדר לגבי חריגות השכר בחברת החשמל כשלפי ההערכות ינוכה חצי אחוז בגין חריגות השכר מתוספת השכר שאמורים עובדי החברה לקבל במסגרת הסכמי תוספות השכר לשירות הציבורי.

עד כה התעכבה החתימה על הסכם הפנסיה בגלל התנגדות גמלאי חברת החשמל שטענו כי ההסתדרות אינה מוסמכת לחתום על ההסכם בשמם. היועץ המשפטי לממשלה נטה לתמוך בעמדתם של הגמלאים וההסתדרות איימה כי לא תחתום על ההסכם עד שתוסמך בחוק לייצג גם את הגמלאים. גמלאי חברת החשמל מתנגדים להסכם הפנסיה בגלל שהוא כולל את ניתוק ההצמדה שלהם להעלאות שכר ולתוספות שיקבלו העובדים הפעילים.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים סוכם על מתווה שלפיו הסכם הפנסיה שייחתם ייחשב כהסכם ביניים ובמסגרתו יקבלו גמלאי חברת החשמל מקדמות על חשבון ההסכם סופי. הסכם הפנסיה הסופי אמור להיכנס לתוקף רק לאחר מציאת פיתרון לבעיית ההסכמה של ההסתדרות לייצג גם את הגמלאים.

בינתיים הודיעה המזכירות הארצית של ועד העובדים של חברת החשמל על ישיבה דחופה ביום שני. על-רקע זה העריכו גורמים בחברה כי המזכירות מאיימת להכריז על סכסוך עבודה כאמצעי לחץ של הרגע האחרון.