תוכנית חירום להתפלת מים - לייצור 420 מיליון קוב ב-2013

כמות הייצור - גדולה יותר מהשאיבה השנתית מהכנרת ■ ההחלטה של הממשלה - לאור ירידה מתמשכת בהיצע המים הטבעי בישראל ■ נשקל מתקן התפלה נוסף באשדוד

הממשלה אישרה היום (א') תכנית חירום להגדלת ייצור המים המותפלים בישראל באמצעות הפעלת מתקני הייצור בכל שעות היממה. זאת, במטרה להתמודד עם המשבר במשק המים ועל מנת להבטיח הספקת מים סדירה לתושבי המדינה, תוך שמירה על מקורות המים הקיימים.

הגדלת כמות ההתפלה תביא לייצור כולל של כ-420 מליון קוב מים בשנת 2013, כמות הגדולה יותר מהשאיבה השנתית מהכנרת. ההחלטה, אותה הוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו, התקבלה לאור ירידה מתמשכת בהיצע המים הטבעי בישראל, שמקורה הן בירידה ניכרת בכמות המשקעים והן בניצול המים שהצטברו במאגרים.

בנוסף, הוחלט כי רשות המים תפעל לצמצום השפעת הזיהום ולשיקום מקורות המים בישראל. כמו כן, הוחלט לקדם תכנית להקמת מאגרי מי קולחין לשימוש מספר יישובים חקלאיים.

ראש הממשלה נתניהו הנחה להביא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים הצעה בדבר הקמת מתקן התפלה נוסף באשדוד, כמו גם צעדים נוספים לטיפול במשבר במשק המים. "המשימה שלנו היא להתמודד עם המשבר במשק המים ולהבטיח הספקת מים סדירה לכל אזרחי ישראל. הצלת משק המים היא עניין קריטי בחשיבותו ולכן נקדם את העניין במלוא הרצינות, כדי שהציבור ייהנה ממים מותפלים בהקדם".