"הפרשן"

הדיון שהתפתח סביב דני נוימן חייב לחזור לעיקר: איך רשות השידור, ששמה 15 מיליון שקל על רכישת זכויות ומצלמת ב-HD, עדיין לא ביצעה "טרנספר" מקצועי בעמדת הפרשן?

ברשות השידור מגבים את פרשן הכדורגל הבכיר שלהם, דניאל נוימן, וטוענים שאמירת הטרנספר לא היתה ולא נבראה ("צריך לעשות טרנספר לאוהדי הפועל ת"א יחד עם ערביי ישראל"). באמת ייתכן שהכל שקרים והמצאות של עיתונאים קטנוניים, או שאולי נוימן כן הוציא מהפה שלו את הדברים העלובים האלו. לכו תדעו.

בכל מקרה, הדיון שהתפתח סביב הנושא הזה בשבוע האחרון עשה שירות מצוין לנוימן: לרגע אחד ארוך הסיטו את האש מהנושא העיקרי - שנוימן הוא פרשן כדורגל חלול כל כך.

את הטרנספר שהוא עולל לפרשנות הכדורגל אפשר היה לקבל במשחק המרכזי ביום ראשון בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה. לא ספרתי, אבל את העובדה ש"המגרש רטוב ותנאי הדשא לא מאפשרים לפתח משחק רגיל", הזכיר נוימן עשרות פעמים. זה הארסנל המקצועי היחיד איתו הגיע נוימן למשחק. אולי מתוך מחשבה שזו הפעם הראשונה שאוהדי כדורגל צופים במשחק שמתנהל תחת גשם. התוצאה: לצופים נאכל הראש.

הצופים גם לא צריכים את נוימן כדי שיספר להם עד כמה "ההחמצה של דבאלשווילי ענקית". הם יכולים לראות את זה לבד. מפרשן מצפים שיסביר את המציאות ולא יתאר אותה. נכון להיום, קהל היעד היחיד שיכול להפיק איזושהי תועלת מהפרשנות של נוימן הוא אוכלוסיית העיוורים במדינת ישראל.

רשות השידור מוציאה 15 מיליון שקל בשנה על זכויות השידור של המשחק המרכזי, ומצלמת אותו העונה לראשונה באיכות HD מצוינת. היא משקיעה במשחק המרכזי הפקה מורכבת, עם 12 מצלמות שפזורות מסביב למגרש. אפילו הפאנל במחצית השתפר פלאים. לצערם של צופי רשות השידור, כל ההפקה המורכבת הזאת עדיין מתרכזת בסופו של דבר לתשעים ומשהו דקות של מלל חסר תועלת.