ייקור הדלק: ש"ס תגיש הצעה לביטול מס על הבלו

מנהיגי מחאת הדלק לציבור: "אל תתדלקו מחר"שרים בליכוד: "נפסיד השלטון בגלל שטייניץ"

על רקע התייקרות הדלק, הנחה סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, את נציג ש"ס בוועדת הכספים ח"כ יצחק וקנין, לגבש הצעת חוק לביטול המס על הבלו.

ההצעה תונח על שולחן הכנסת בימים הקרובים. בש"ס מדגישים כי לאחר המאבק על הטלת מע"מ על הפירות וירקות והמאבק נגד ייקור המים, אין בכוונתם לוותר בכל הקשור על המאבק נגד ייקור הדלק .

"ביקשו לייקר לנו את האוכל - נלחמנו וניצחנו; ביקשו לייקר לנו את מה שאנחנו שותים - אנחנו נלחמים וננצח, ועכשיו מנסים לגרום לנו שלא נזוז - גם מול זה נילחם", אמרו היום (ב') בש"ס.

ישי הסביר כי "הדלק הוא מוצר יסוד בתעשייה, המשפיע השפעה נרחבת ומקיפה על החיים במדינת ישראל . בראש ובראשונה המס פוגע במי שנזקק לשירותים שאין להם תחליף, למשל ציבור הנוסעים בתחבורה ציבורית. לא ייתכן ששוב ציבור שמתמודד השכם והערב עם קשיים כלכליים יצטרך להתמודד עם מס מיותר זה.

"אני בטוח כי במשרד האוצר יודעים לאתר משאבים נוספים שיכניסו לקופת המדינה סכום כסף זהה לסכום הנכנס מהמס על הבלו הנלקח מהדלק. המחאה הציבורית שחוצה קהלים מראה עד כמה פוגע ייקור הדלק. חובתה של הממשלה לעשות הכול כדי למצוא אפיק שדרכו ניתן יהיה למנוע את עליית המחירים, ואף לפעול להוזלתם. הצעת החוק שנגיש תאלץ את הגורמים המקצועיים לפעול בעניין".