"למנוע את המשך כהונת צבי בר בעיריית ר"ג - כמו בפרשת גלנט"

חבר אופוזיציה בעיריית ר"ג, ד"ר אביב ליליאן, כתב ליועמ"ש: "נהג בצבי בר כמו ביואב גלנט" ■ טוען: "נגד בר קיימת המלצת המשטרה להעמדה לדין בחשד למתן שוחד"

חבר האופוזיציה בעיריית רמת-גן, ד"ר אביב ליליאן, כתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה שינהג בראש עיריית רמת-גן, צבי בר, בפרשת החקירה בחשד לשוחד, כשם שנהג באלוף יואב גלנט בפרשת הקרקעות.

כזכור, באפריל האחרון המליצה המשטרה להעמיד לדין את בר באשמת לקיחת שוחד והלבנת הון. לפי החשדות, בר לקח שוחד מיזמים ובעלי עניין ברמת-גן, ובתמורה קידם את ענייניהם של מספר פרויקטים נדל"ניים בעיר.

ליליאן היה מי שעתר לבג"ץ בבקשה להורות לבר להשעות עצמו מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ומחברותו בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל-אביב - עתירה שנדחתה בתחילת ינואר, לאחר שבר התפטר מראשות הוועדה המקומית בנובמבר, אך לא התפטר מחברותו בוועדה המחוזית. יצויין שפרקליטות המדינה טרם הודיעה האם יוגש נגד בר כתב אישום בפרשה.

ליליאן כותב לוינשטיין כי "לאחרונה הוצאת חוות דעת בעניינו המתוקשר היטב של האלוף יואב גלנט, שתומצתה במלים חדות ונחרצות על התנהלותו של גלנט ועל כך ש'ספק אם ראוי מבחינה ערכית להותיר את החלטת המינוי בעינה'. הודעתך זו הובילה במהרה להכרעה על ביטול מינוי גלנט לרמטכ"ל. היתה זו ללא ספק אחת ההחלטות החשובות שקיבלת מבחינה ערכית, ציבורית ומשפטית מאז מינויך ליועץ המשפטי לממשלה.

"לפיכך אני פונה אליך במכתב זה גם בעניינו של מר צבי בר, ראש עיריית רמת-גן. אני מוצא הקבלה ערכית בין שתי הפרשות והחקירות הללו. בריא לכולם מעבר לכל ספק כי החייל מספר 1 בצה"ל צריך להיות בעל ניקיון כפיים וללא רבב. האיש שצועק לחיילים אחרים 'אחריי' חייב להיות כזה שאנשים יאמינו בו וילכו אחריו".

ליליאן מוסיף במכתבו ש"אחריות עליונה לחייהם של אזרחי העיר רמת-גן בפרט ואזרחי המדינה בכלל, מצריכה מידת אמינות ואחריות ברמות שונות לחלוטין מאלה שנדרשים ממפקד שדה. באותה מידה ממש חייב האזרח מספר 1 בעיר, ראש העירייה, להיות בעל ניקיון כפיים וללא רבב, ועוד יותר מכך בעל מזג ערכי ושיפוטי נאות, ולהוות דוגמא חינוכית וערכית לתושבי עירו".

במכתבו מתרעם ליליאן שהטיפול בעניינו של גלנט לקח מספר ימים בעוד שמאז המלצת המשטרה בעניינו של בר עברו כעשרה חודשים. "שלא כמו בפרשת גלנט", הוא כותב, "במקרה של צבי בר יש המלצת המשטרה להעמידו לדין בחשד למתן שוחד לכאורה לקבלנים בעיר. מאז המלצת המשטרה חלפה כמעט שנה. את פרשת גלנט חקרתם והוצאתם החלטה תוך פחות משבוע... מן הדין שתוציא החלטה במהירות תחת ידיך ותורה מיידית לפרקליטות להגיש נגד בר כתב אישום... אם נמנע מינויו של גלנט לרמטכ"ל אזי קל וחומר שיש למנוע את המשך כהונתו של בר כראש עיריית רמת-גן, ויפה שעה אחת קודם".

מעיריית רמת-גן נמסר בתגובה: "הכותב ומכתבו אינם ראויים להתייחסות".