שליסל: שעובדי חברת החשמל יממנו אותה - לא הציבור

יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר מגדיר את בקשת חברת החשמל להלוות 2 מיליארד שקל "שערורייתית" ■ "המגזר העסקי לא יכול להמשיך לממן את כשלי הניהול של חברת החשמל"

בתגובה לבקשת חברת החשמל לקבל הלוואה מהציבור על סך 2 מיליארד שקל ולממן את גירעונות החברה על ידי אי הוזלת תעריפי החשמל אמר היום (ב') חבר איגוד לשכת המסחר ויו"ר ענף המזון באיגוד, ראובן שליסל, כי המגזר העסקי והציבור לא צריכים לממן את חברת החשמל - אלא עובדיה.

"לא יתכן שהמגזר העסקי ימשיך לממן את כשלי הניהול של חברת החשמל בגין אי ביצוע השקעות", אמר שליסל בשימוע שהתקיים ברשות לשירותים ציבוריים חשמל.

בעקבות בקשת חברת החשמל גיבשה הרשות לשירותים ציבוריים חשמל הצעה. לפי הצעה זו, תידחה הפחתת תעריף החשמל לצרכן בשיעור של 14% לאורך 15 השנים הבאות.

עוד הוסיף שליסל כי "איגוד לשכות המסחר מתנגד להצעת הרשות לשירותים ציבוריים חשמל לתת ההלוואה לחברת החשמל על חשבון הציבור והמגזר העסקי שתתבטא באי הפחתת תעריפים. דרישת חברת החשמל היא שערורייתית".

נזכיר, כי רק בחודש שעבר נחתם הסכם השכר עם עובדי חברת החמשל בו הוסכם כי העובדים יקבלו תוספת שכר של 5.75% למרות מצבה הכלכלי של החברה. כמו כן, חברת הדירוג S&P הודיעה כי הורידה את דירוג החוב של חברת החשמל בדרגה אחת לרמה של -BBB.

באיגוד לשכות המסחר מציעים כי המדינה ועובדי חברת החשמל ישאו בחלק מהנטל, כמיליארד שקל. בהצעה נכתב כי "הממשלה סיימה את השנה עם עודפי שיא בגביית מסים של כ-13 מיליארד שקל, ועל כן הגיוני כי הממשלה היא זו שתישא יחד עם עובדי חברת החשמל, המקבלים תנאי שכר מופלגים, בעלות מימון ההלוואה".

שליסל הוסיף אין להסכים שהמימון יינתן לחברת החשמל ללא הביטחונות המתאימים לציבור שהכסף יגיע למטרה לשמה גויס.