אירופה סיימה בעליות שערים; מניית UBS עלתה ב-3.8%

המשקיעים באירופה מודאגים מהרווחים שמפרסמות החברות לאחר 5 ימי עליות רצופים ■ החוזים על מדדי ניו-יורק מאותתים על צפי ליציבות בפתיחת המסחר

בורסות אירופה סגרו את יום המסחר בעליות שערים לאחר שבמהלך שעות מרבית שעות המסחר הוא התאפיין במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים קלות, כשברקע חברות רבות מפרסמות דוחותיהן. העליות היום ממשיכות 5 ימי עליות רצופים במדדים. בצד השני של האוקיינוס האטלנטי, מדדי וול סטריט גם הם מתקדמים לרמות שיא של השנתיים וחצי האחרונות.

מניית הבנק השווצרי UBS ריכזה עניין לאחר פרסום דוחותיה. הרווח הנקי של הבנק ברבעון הרביעי הסתכם ב-1.29 מיליארד פרנק שווצרי (1.35 מיליארד דולר), צמיחה של 7.1% לעומת אותו הרבעון אשתקד. עם זאת, הבנק לא עמד בתחזיות האנליסטים שציפו לרווח של 1.45 מיליארד פרנק שווצרי. מתחילת השנה מניית הבנק עלתה ב-16% אך שוויה עדיין נמוך ב-75% מהשיא שלה בתחילת 2007. בנוסף, הבנק מסר כי לא יחלק דיבידנד על 2010.

בבריטניה הוחלט לגבות מס בהיקף של עוד 800 מיליון ליש"ט מהבנקים השנה, זאת על מנת לצמצם את תופעת הבונוסים האדירים שמקבלים העובדים במגזר זה. גם הידיעה הזו לא עצרה היום את מניות הבנקים הגדולים בבריטניה, HSBC וברקליס מלרשום עליות נאות בשיעורים של 1.7% ו-0.5% בהתאמה.

בורסות אסיה ננעלו היום (ג') במגמה מעורבת. בבורסות של טוקיו, סידני ושנחאי נרשמו עליות קלות ואילו בהונג קונג ירידות. לאחר סגירת המסחר הכריז הבנק המרכזי של סין על העלאת ריבית נוספת של 0.25% ל-6.06%. השינוי יכנס לתוקף מחר.

עליה ריבית זו, שהייתה צפויה למדי על רקע ההאצה בקצב האינפלציה בחודשים האחרונים, היא השלישית במספר בחצי שנה האחרונה. מדד המחירים לצרכן בסין עלה בדצמבר בקצב שנתי של 4.6%.

וול סטריט ננעלה כאמור אתמול בעליות שערים ביום שורי שנפתח בעליות קלות שהלכו והתחזקו עד לצהרי היום, ולאחר מכן חלה החלשות מסויימת. הרגיעה המסתמנת במצרים לאור השיחות בין הממשלה לאופוזיציה ופתיחת הבנקים במדינה, נתנה את אותותיה היום בוול סטריט ויצרה סנטימנט חיובי. גם רכישות ענק בקרב חברות גדולות דחפו את המדדים מעלה לעליות שערים. עם ירידת הפחד המשיך הראלי במניות לאורך כל היום.

"הטון בשווקים עדיין שורי מתון ואנשים עדיין מזרימים כספים להשקעה במניות. גם הרגיעה היחסית במצרים והירידה במחירי הנפט תורמת לאווירה", אמר Peter Copeland, מנהל השקעות בסינגפור, לאתר מארקטווטץ'.

מניית Japan Tobacco רשמה עלייה של 1.2% ומניית יצרנית הרכיבים האלקטרוניים Rohm זינקה ב-4.5% לאחר ששתי החברות הכריזו על תוכנית לרכישה בחזרה של מניותיהן.

ענקית הרכב טויוטה פירסמה את דוחותיה הרבעוניים, שהעידו על מכירות חלשות אשר באו לידי ביטוי בירידה ברווחים. לפי הדוחות, הרווח הנקי של טויוטה הסתכם ב-93.63 מיליארד ין יפני (1.14 מיליארד דולר) ברבעון הרביעי של שנת 2010, לעומת רווח של 153.22 מיליארד ין ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בצניחה של 39%.