אנליסטים על טבע: "על ההנהלה לחלק יותר דיבידנדים"

סטיבן טפר: מדובר על רבעון אחד וצריך לבדוק את החברה ע"פ ביצועים ארוכי טווח ובראיה לעתיד ■ דוד לוינסון: השקת ה-Gilenia לא מהווה איום מהותי על הקופקסון בשנים הקרובות

טבע , חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, פספסה היום את תחזיות האנליסטים הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה בדוח לרבעון הרביעי ולשנת 2010. למעשה, מכירות חזקות של הקופקסון הן הגורם העיקרי שהניב לטבע רווחי עתק, כשמנגד סבלה החברה מהתחזקות הדולר בעולם וגם ממכירות מאכזבות של תרופות גנריות בארה"ב.

בשורה העליונה דיווחה טבע, המנוהלת על ידי שלמה ינאי, על עלייה של 16% בהכנסות לרמה של 4.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי ובשורה התחתונה על רווח non-GAAP של 1.1 מיליארד דולר, 1.25 דולר למניה, גידול של 35% ו-33% בהתאמה. בשנת 2010 כולה רשמה החברה גידול של 16% בהכנסות לרמה של 16.1 מיליארד דולר ועלייה של 36% ברווח לרמה של 4.1 מיליארד דולר, 4.54 דולר למניה.

נזכיר כי החברה תקיים שיחת ועידה כשעה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט (15:30 שעון ישראל).

סטיבן טפר, אנליסט פארמה וביומד בהראל פיננסים, אומר בתגובה לדוחות כי למרות שיש בדוח מעט אכזבה, מדובר על רבעון אחד וצריך לבדוק את החברה ע"פ ביצועים ארוכי טווח ובראיה לעתיד.

"התקלות במפעל בארווין פגעו באופן נקודתי בהכנסות וברווחי החברה לרבעון הנוכחי בין היתר בדחיית ההשקה של ג'מזר. עם זאת, טבע עקפה את הבעיה והשיקה את המוצר עם שותף נלווה בתחילת ינואר. על כן, אנו מעריכים שלבעיות שנוצרו לא תהיה השפעה משמעותית בשנת 2011 זאת בנוסף להשקות גנריות חדשות הצפויות בחברה בשנה הקרובה אשר יחזירו את הגנריקה בארה"ב למסלול צמיחה".

טפר מסקר את טבע בהמלצת קניה עם מחיר יעד של 64 דולר, כ-18% מעל מחירה הנוכחי בשוק.

בנק הפועלים: רבעון סביר

האנליסט דוד לוינסון מבנק הפועלים מציין כי ההכנסות היו נמוכות מקונצנזוס האנליסטים, בשל שינויי מטבע. "אנו מעריכים כי 25% משיעור צמיחת המכירות נבע מצמיחה אורגנית והיתרה כתוצאה מרכישת רציופארם. שינויים בשערי החליפין השפיעו לרעה על המכירות, כאשר החלשות המטבעות האירופאים כנגד הדולר, פגעה במכירות הרבעון המסוקר בכ- 140 מיליון דולר, וב-51 מיליון דולר ברווח התפעולי".

הקופקסון ממשיך לשבור שיאים ושומר על מעמדו כתרופה המובילה. "הקופקסון ממשיך להוות מנוע צמיחה מהותי למכירות החברה ולרווחיותה וגודל השוק במונחים שנתיים עומד על כ-3.3 מיליארד דולר. אנו מעריכים כי השקת ה-Gilenia לטיפול בטרשת נפוצה במתן אוראלי לא מהווה איום מהותי על הקופקסון בשנים הקרובות, אנו מעריכים כי ה-Gilenia תנגוס בעיקר בפלח השוק של החולים החדשים או בחולים המטופלים באינטרפרון β. לסיכום, שורות ההכנסות והרווח נפגעה מעט כתוצאה משינויי מטבע, אולם גזרת הקופקסון ממשיכה לספק את הסחורה", אומר לוינסון.

כלל פיננסים: החסר בהשקות מקור מבליט את התרומה הקריטית של השקות לרווחיות

יונתן קרייזמן, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז', מציין כי החולשה נבע בעיקרה מרבעון גנרי הפכפך בארה"ב, כאשר החסר בהשקות מקור מבליט (הפעם לשלילה) את התרומה הקריטית של השקות לרווחיות החברה. רבעון חזק ביותר עבור הקופקסון ויציבות בפעילות האירופאית לא פיצו על החסר בגנריקה האמריקאית.

תחזית החברה לשנה כולה תשקף את ציפיות הנהלה לגבי מגמות ב-2011, בתוך כך, איתנות הצבר הגנרי שאכזב הרבעון. "בהתחשב בתמחור הנוח, אנו נשארים בהמלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של 60 דולר".

פסגות: שיעור מס נמוך צמצם את הפגיעה בשורה התחתונה

לימור גרובר מפסגות מציינית כי "הרווחיות התפעולית עמדה על 29.2%, נמוכה משמעותית מהערכותינו ל-31.8% ומהערכות השוק ל-31% מלבד השפעת הרווחיות הגולמית, גם הוצאות התפעול היו גבוהות מהחזוי. ההחמצה בשורה התחתונה הייתה נמוכה יותר עקב שיעור מס נמוך משמעותית מהחזוי ( 7% מול צפי ל-15% ) שצמצם את ההפרש ב-120 מיליון דולר. טבע מעלה מעט את היקף חלוקת הדיבידנד ל-80 אגורות ברבעון, אם כי התשואה השנתית עדיין נמוכה בשיעור של 1.6%".

בשורה התחתונה: בשיחת הוועידה תספק טבע תחזית ל-2011. התחזית הממוצעת בשוק עומדת על רווח של כ-5.3 דולר למניה ותחזית ההכנסות על כמעט 19 מיליארד דולר. "אם ההנהלה תספק טווח תחזיות של 5.1-5.3 דולר למניה זה עלול להוביל להמשך ירידות במניה".

מיטב: להגדיל את חלוקת הדיבידנדים

גלעד אלפר ממיטב מציין כי "למרות התוצאות החלשות והסימנים הברורים לירידה בשיעור הצמיחה האורגנית אנו צופים כי החברה תייצר תשואת מזומנים חזקה (FCF) של בערך 8% בשנת 2011. השאלה היא מה החברה תבחר לעשות את הכסף. לדעתנו האפשרות החיובית היא שטבע תבחר להגדיל את תשלומי הדיבידנד למשקיעים מהרמה הנוכחית. האפשרות הפחות מושכת היא שהחברה עלולה להמשיך באסטרטגיית רכישות אגרסיבית שאמנם תייצר צמיחה דו ספרתית אך גם תעלה את הסיכון ותמנע מהמשקיעים להנות מייצור המזומנים של החברה". במיטב ממשיכים עם המלצת "תשואת שוק" ומחיר מטרה של 54 דולר.