3 ילדים, 3 סיפורים ובית-ספר אחד מת"א הולכים בראש מורם לאוסקר

הסרט "לא עוד זרים", על קליטתם של הילדים בביה"ס "ביאליק רוזין" בדרום ת"א, כבש את לב של האקדמיה בהוליווד, ועתה הוא מועמד לפרס היוקרתי ■ יוצרי הסרט: "קשה להסריט נס"

סיפורם של 3 ילדים, ילדי פליטים ומהגרי עבודה שחיים בדרום תל אביב, מוצא את דרכו לשטיח האדום של טקס האוסקר. הסרט הדוקומנטרי "לא עוד זרים", על קליטתם של הילדים בבית ספר "ביאליק רוזין", בית ספר שכונתי בדרום תל אביב, הוא סיפור של חמלה ואהבה, יאוש ותקווה. הסרט הופק על ידי HBO ולאחרונה התבשר כי נבחר להיות אחד המועמדים לאוסקר בקטגורית הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר (סרט קצר).

הסרט מראה בצורה עדינה ומרגשת את הפנים היפות של מדינת ישראל, עצמה מדינת מהגרים ופליטים. לאור המועמדות וההכרה לה זוכה הסרט, תתקיים הקרנה מיוחדת של הסרט לצוות בית הספר בנוכחות מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, דלית שטאובר, ומנהלת החינוך התרבות והספורת בעיריית ת"א, דפנה לב. להקרנה גם יגיעו נציגים מהרשת האמריקנית שאחראית להפקת הסרט, ביניהם, רוברט זיטר, סגן נשיא הרשת וסמנכ"ל הטכנולוגיות.

יוצרי הסרט, לין אריסון, קריק סיימון וקארן גודמן, ניסו לתאר את הסרט. "קשה להסריט נס", הם אמרו. "לספר את סיפורו של בית הספר ביאליק רוגוזין, מקום יוצא דופן בו המבקר יכול לחוות רגש כה עשיר וחודר של הומניות שלעיתים קרובות נראה בלתי אפשרי, הוא אחריות אדירה.

"מבין 750 התלמידים במוסד החינוכי, יש מהגרי עבודה, פליטים מ-48 ארצות שונות ומכל דת, בחרנו לעקוב אחרי 3 ילדים אשר ברחו ממולדתם בדרפור, דרום אפריקה ואריתריאה. במשך תקופה של 15 חודשים ציירנו את מאבקם בעבר ואת בניית חייהם מחדש בתוך הקהילה הנדירה הזו, במקום בו באמת אין עוד זרים".