מתל אביב תיפתח הירידה?

תזכרו שגם סיבוב שנמצא מעבר לפינה לא נראה עד שלא מגיעים לפינה

ת"א- 25 התנהג השבוע לפי התרחיש שניתן כאן ביום ראשון: עלה אל אזור ההתנגדות שבין 1,323 ל-1,331 ונבלם שם. הנחת המוצא היא שמכאן יתפתח גל יורד שיכול להיות משמעותי. הנחה זו תתמתן מאוד אם יעלה תל אביב 25 מעל 1,331. זהו לא התרחיש הסביר. היעד הקרוב לירידה הוא אזור ה-1,285-1,282, אזור התמיכה הקודם, אבל סביר שתל אביב 25 ירד גם מתחת לרמה הזו. אזור ה-1,271 הוא יעד סביר לירידה שתשמר את הסיכוי להתחדשות מגמת העליה ותיחשב, בדיעבד לפחות, כניעור של ידיים חלשות. מהלך מתחת ל-1,271 ילמד על רמות ה-1,200 וה-1,170 כעל היעדים הבאים לירידה.

התרחיש שלי לגבי וול סטריט הוא ירידות בשבוע הבא. אפשר לאמר שבתל אביב, נכון ליום רביעי סיום המסחר, רואים כבר התחלה של גל יורד.

אל הפינה ומעבר

בכל הקשור לוול סטריט, המתח נשמר. בטור יום ראשון וגם בפינה השבועית בגלובס טי. וי. התייחסתי לאפשרות של ירידות שערים משמעותיות בשבוע הבא, שבוע המסחר שמתחיל ב-14 לפברואר. הסטטיסטיקה והמצב הטכני מצטלבים בכיוון הזה.

במקביל, הערכתי שיהיו עליות שערים השבוע וכך אני מעריך שהמגמה החיובית יכולה להימשך גם היום-מחר. לכאורה, הכל מושלם. הנה העליות של השבוע הנוכחי ומכאן סלולה הדרך לירידות בשבוע הבא, בבחינת הרמה להנחתה. אבל, יש כאן מילכוד שכן עליות השערים, למרות שהיו צפויות, גורמות לתחושה שהחשש מירידות שערים הוא לא רלבנטי.

אולי כן ואולי לא, אבל תזכרו שגם סיבוב שנמצא מעבר לפינה לא נראה עד שלא מגיעים לפינה . ברור שאין ידיעה ודאית ביחס לשאלה האם יהיה סיבוב בשבוע הבא או לא אבל העובדה שאנחנו ממשיכים לנוע לכיוון הפינה בוודאי שאינה סותרת את מה שעשוי להסתתר אחריה.

איך נדע שמתחיל סיבוב?

כמה אפשרויות: תבנית תוך יומית של שינוי מגמה (איש תלוי), תבנית דו יומית (ענן שחור), תבנית תלת יומית (כוכב הערב) או ירידה חדה ומפתיעה מתחת לרמת תמיכה. מהלך של S&P 500 מתחת ל-1,300 יחשב רמז דובי במקרה של תפנית מפתיעה השבוע. מהלך מתחת ל-1,275 יחשב סימן שעברנו את הפינה. במקרה של מהלך מעל 1,325, ניתן יהיה להגן מתחת לרמה זו.