סוף עידן? מובארק צפוי להעביר הערב את סמכויותיו הצבאיות

משמעות ההחלטה כי מעתה יהיה הצבא כפוף אך ורק לראש המטה הכללי במדינה ■ הוגשה תלונה על ידי עורך דין פרטי, נגד חוסיין סאלם, בטענה כי היה מעורב בפרשות שחיתות

התפתחות דרמטית במהפכה במצרים: מקורות במדינה מדווחים היום (ה') כי הנשיא המצרי חוסני מובארק צפוי להעביר כבר הערב את סמכויותיו כמפקד העליון של הצבא למטכ"ל המצרי. במסגרת ההחלטה, מובארק ייחדל להיות הגורם שמוסמך לפקוד על הצבא כיצד לנהוג.

משמעות ההחלטה כי מעתה יהיה הצבא כפוף אך ורק לראש המטה הכללי במדינה ואף לא לסגנו של מובארק עומר סולימאן. אישור חלקי לידיעה התקבל מהמזכיר החדש של מפלגת השלטון במצרים שאמר שעד מחר ייענה מובארק לתביעות העם.

"צבא מצרים עלול ליטול את השלטון"

כשברקע נמשך הניסיון של הממשל במצרים להרגיע את המהומות וההפגנות ולהשיג מעט שקט - נראה כי מצרים עצמה לא תוכל להמשיך עוד זמן רב במצב בו היא נמצאת ב-16 הימים האחרונים. בחלוף הימים, גם ישראל הופכת מעורבת בעקיפין במתרחש, ועלולה להיפגע ישירות מהתנהלות ההפגנות במדינה.

אתמול הוגשה במצרים תלונה על ידי עורך דין פרטי, נגד חוסיין סאלם - היזם המצרי בהולכת הגז המצרי לישראל, בטענה כי היה מעורב בפרשות שחיתות בהיקף של מאות מיליוני דולרים. סאלם עצמו, על פי הדיווחים, כבר לא נמצא במצרים ונטש את המדינה במהלך ימי המהומות הראשונים.

התלונה הזו עלולה להפוך את עניין מכירת הגז לישראל לחלק מהמהומות נגד המשטר ולהשתלב בסיסמאות שמשמיעות תנועות המחאה.