האם אפריקה מגורים תחלק 100 מ' ש' דיבידנד?

ל"גלובס" נודע כי ארנסט אנד יאנג ממליצה שאפריקה מגורים תחלק את הדיבידנד לאחר השלמת ההשתלטות ע"י דניה סיבוס ■ דניה: פנינו לארנסט אנד יאנג כדי לקבל הערכת שווי בלבד

יותר מחודש חלף מאז שדניה סיבוס , חברה בת של אפריקה ישראל , השלימה את רכישת השליטה בחברה האחות אפריקה מגורים תמורת 648 מיליון שקל; ל"גלובס" נודע שפירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג, שהעניקה לדניה סיבוס הערכת שווי של 890 מיליון שקל לאפריקה מגורים, ממליצה שלאחר ההשתלטות תחלק האחרונה דיבידנד בהיקף של עד 100 מיליון שקל.

מהדיבידנד תהנה בעיקר דניה סיבוס, המחזיקה כ-75% מההון, והיא נועדה לסייע לה במימון הרכישה. דניה שילמה עד כה 480 מיליון שקל עבור הרכישה, 350 מיליון שקל גויסו בהלוואה בנקאית והיתרה ממקורות עצמיים. חלוקת הדיבידנד המתוכננת תסייע לה בהשלמת מימון הרכישה, כמו גם העסקה למכירת 75% מכביש 431 שנחתמה היום.

דניה סיבוס היא חברת קבלנות הפועלת בשולי רווח נמוכים. את תשעת החודשים הראשונים של 2010 סיימה עם רווח נקי של 52 מיליון שקל על הכנסות של 1.3 מיליארד שקל. חברה בשווי של 616 מיליון שקל הרוכשת חברה בשווי של 717 מיליון שקל אינו מהלך ברור מאליו.

אפריקה ישראל חיפשה תקופה ארוכה רוכש למניות החברה הבת ומשלא נמצא כזה במחיר הגבוה שדרשה, נמצא הפתרון "בתוך הבית" והעסקה בוצעה לפי שווי חברה של 870 מיליון שקל. נציין כי דניה סיבוס שכרה לפני מספר חודשים את שירותי פירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג לצורך ביצוע בדיקת שווי לאפריקה מגורים.

אפריקה מגורים סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2010 ברווח נקי של 45 מיליון שקל, בהמשך לרווח נקי של 28 מיליון שקל ב-2009 כולה. היציבות של החברה באה לידי ביטוי גם בהון העצמי של כ-590 מיליון שקל. החברה מכרה בתקופה זאת51 4 יח"ד בהיקף של כ-746 מיליון שקל ובנוסף מכרה 158 יח"ד בפרויקטים בבעלות אפריקה ישראל שמנוהלים ומשווקים על ידה בתמורה לדמי ניהול.

בשנים האחרונות נהגה אפריקה מגורים בהיקף של 15 עד 30 מיליון שקל לכל היותר מדי שנה. יתרת הרווחים הראויים לחלוקה אצל אפריקה מגורים עומדת על יותר מ-300 מיליון שקל.

דניה סיבוס: פנינו לארנסט אנד יאנג כדי לקבל הערכת שווי בלבד

מחברת דניה סיבוס נמסר בתגובה, כי "ב-3 בנובמבר דיווחה דניה סיבוס על זימון אסיפת בעלי מניות החברה לאישור רכישת אחזקותיה של אפריקה ישראל באפריקה מגורים. בין היתר ציינה החברה בדיווח זה כי ארנסט אנד יאנג הובילה את הערכת השווי תוך שיתוף פעולה עם הנהלת אפריקה מגורים ויועצים נוספים אחרים. יודגש כי כל השירותים שניתנו על ידי פירמה זו בהקשר לעסקת הרכישה היו ביצוע של הערכת שווי של אפריקה מגורים בלבד, אשר צורפה כנספח לזימון אסיפת בעלי המניות לאישור העסקה.

"דניה סיבוס מעולם לא פנתה לארנסט אנד יאנג לקבלת המלצות כלשהן, כגון: הפיכת אפריקה ישראל מגורים לפרטית, ביצוע מיזוג בין אפריקה ישראל מגורים ודניה סיבוס, חלוקת דיבידנדים ועוד. דניה סיבוס, בהיותה חברה המקפידה על קבלת אישורים ודיווחים כנדרש מתוקף היותה חברה ציבורית, תמשיך לעשות זאת ככל שיידרש גם בעתיד".