מתח לקראת יום שני

השבוע הנוכחי הוא בעל פוטנציאל לירידות, האם שוב יתמששו הסטטיסטיקות?

ת"א- 25 עשה ביום חמישי עוד צעד בכיוון של מגמת ירידה לטווח הבינוני. מדובר במהלך מתחת ל-1,305. בכך נסללה הדרך לירידה לכיוון אזור התמיכה הבא: 1,282-1,285 וגם לכיוון הרמות הנמוכות יותר שציינתי בעדכון הקודם, 1,271, 1,200 ו-1,170. האזור 1,305-1,331 הוא עכשיו תעלת התנגדות ובשביל חזרה למגמת עליה תידרש חציה של התעלה הזו, לא אירוע של מה בכך. התרחיש הסביר הוא המשך ירידה.

4 נקודות של הכרעה

זהו, סיימנו שבוע של עליות שערים בוול סטריט שהתנהל בדיוק כפי שנצפה כאן. אני מדגיש את המילה בדיוק משום שהתרחיש שגלגלנו כאן בשבועיים האחרונים היה של עליות בשבוע שעבר וירידות בשבוע הנוכחי. על פי סטטיסטיקת לוח השנה, כל ימי השבוע הנוכחי, למעט יום שלישי, הם בעלי פוטנציאל לירידות שערים אל תוך פקיעת האופציות שתהיה בסוף השבוע.

אבל, נכון ליום שישי סיום המסחר, זה נראה כמו תחזית לגשם הניתנת ביום בהיר. דמו שנתנו תחזית ליום חם במיוחד ביום א' וליום קר וגשום במיוחד ביום ב'. עכשיו, לכו תקנו סוודרים ביום א' ליום ב'. ביום א' נראה שהסיכויים לתחזית שגויה ביחס לגשם ביום ב' גבוהים. אבל, אם צדקנו כל כך ביחס ליום א', האם זה לא מעלה את הסיכוי שנהיה צודקים (כ"כ) ביחס ליום ב'? הרי מראש, כשנתנו את התחזית, קשיי האמונה בה בסוף השבוע הראשון היו טמונים בתוכה. לפיכך, אני חשוב לצריך היה ללכת עם התחזית ובמקביל להיערך, כתמיד, לאפשרות שהיא לא תתקיים.

מי שרצה יכול היה למכור חלק מהפוזיציה, לרכוש הגנות או לעשות מה שאני קורא לו חיזוק התיק. מכירת מניות שעלו חזק ומועדות לתיקון חד למטה ורכישת מניות יציבות יותר הנמצאות מעל רמת תמיכה. כך עשיתי בתיק קניון המניות תוך העלאת רמת ההגנה באופן הדוק עם השוק כהערכות לתפנית כלפי מטה (שוכנת עכשיו מתחת ל-1,327, S&P 500 ).

כך קיבלתי תיק שימשיך לעלות בעליה (לא ירדתי מ-100% מניות), יגיב מהר לתפנית למטה ואמור לתת מכה מופחתת יותר בירידה. מהלך של ה-S&P500 מעל 1,331 ביום שני יעמיד את התחזית הדובית בספק. נכון לאסטרטגיה שציינו כאן, נזק לא יגרם מכך ואם אבין שהעליות נמשכות, אחזיר לתיק הקניון מניות קלילות יותר. כאלו, תמיד אפשר למצוא.