המחליף של ברק אובמה כנשיא ארה"ב יהיה דונלד טראמפ?

דונאלד טראמפ רמז כי יתמודד לנשיאות כראש המפלגה הרפובליקנית ■ בסקר שנערך נמצא כי 51.2% מהנשאלים ישקלו להצביע למיליארדר האמריקני אם יתמודד

חדשות מפתיעות יצאו מכנס CPAC כשדונלד טראמפ הגיע לדבר. המיליארדר האמריקני רמז כי ירוץ לראש המפלגה הרפובליקנית בארה"ב ומשם לנשיאות. "במדינות אחרות רואים את המנהיגים שלנו כחלשים, הם צוחקים עלינו ואין לכך השלכות", אמר טראמפ. "אם אני ארוץ לבחירות ואם אני אבחר, אני אדאג שיכבדו את המדינה שלנו מסביב לעולם".

טראמפ יצא גם במתקפה על הנשיא המכהן ברק אובמה ואמר כי "הנשיא שלנו צץ מ'שום מקום'. אני אלך צעד אחד קדימה, אנשים שהלכו איתו לבית הספר לא יודעים מאיפה הוא בא".

בסקר שנערך בקרב 557 נשאלים, נמצא כי 51.2% מהנשאלים אמרו שישקלו להצביע למיליארדר האמריקני דונלד טראמפ במידה ויתמודד לנשיאות. עם זאת, 40.6% מתוך הנשאלים אמרו כי לא יצביעו לטראמפ ו-8.2% מהנשאלים אמרו שהם לא בטוחים.

מתוך הנשאלים שענו כשנשאלו האם יצביעו למיליארדר, 62.3% נתנו לו סיכויי בחירה ממשיים: 22.2% טוענים שבמידה ויתמודד סיכוייו להיבחר הם "טובים מאוד", 40.1% אמרו ש"יש סיכוי שייבחר", ו-37.7% אמרו ש"אין סיכוי שייבחר".

כשנשאלו האם טראמפ נתפס כשיטחי לאור הופעותיו הרבות בטלוויזיה ופירסומו הרב, 63.1% מתוך 529 נשאלים אמרו שכן, בעוד היתר טענו שלא.

גם השיעור של טראמפ תפס מקום של כבוד בסקר, אך כנראה שלא יהווה גורם משפיע בבחירות: כשנשאלו בסקר "האם השיער של דונלאד טראמפ יעזור לו בבחירות או יפגע בו?", 76.6% מהנשאלים אמרו שזה לא ישנה, 17% טענו שהתספורת תפגע בסיכוייו ו-6.4% אמרו שהתספורת תתרום לו בבחירות.