זכתה באמון הזרים: מצרים מכרה אג"ח ב-1.1 מיליארד ד'

(עדכון) - משרד האוצר המצרי הציע למכירה אג"ח בשווי 3 מיליארד לירות מצריות ל-91 ימים בנוסף לאג"ח ל-266 ימים בשווי 3.5 מיליארד לירות מצריות

הכלכלה המצרית הצליחה במבחן הראשון בעידן פוסט-מובארק: סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי מצרים הצליחה למכור היום (א') אג"ח מצרים בשווי 1.1 מיליארד דולר (6.5 מיליארד לירות מצריות). מדובר בפעולה הכלכלית הראשונה של המדינה מאז התפטרותו של חוסני מובארק בסוף השבוע ומהווה הבעת אמון משמעותית של המשקיעים הזרים בעתיד המדינה.

משרד האוצר במדינה הציעה למכירה אג"ח בשווי 3 מיליארד לירות מצריות ל-91 ימים בנוסף לאג"ח ל-266 ימים בשווי 3.5 מיליארד לירות מצריות. נזכיר כי ב-10 לפברואר הממשלה המצרית גייסה 3.5 מיליארד לירות מצריות במכירת אג"ח ל-182 ימים עם התשואה הגבוהה ביותר מזה שנתיים. הבורסה במצרים צפוייה להיפתח ביום רביעי בהמשך השבוע, לראשונה מאז תחילת המהומות.

"אנחנו מנסים לחזור לשגרה אבל יש עוד מהמורות בדרך", אמר ויאל זיאדה, ראש חטיבת המחקר בבנק EFG-Hermes Holding בקהיר. "מצרים צריכה לשלוח מסר חזק שהיא מחוייבת לרפורמות במדינה".

נזכיר, כי סגן נשיא מצרים הודיע ביום ו' על התפטרותו של חוסני מובארק והעברת הסמכויות לצבא. בהמשך צפויה מפקדת הצבא למנות ממשלה חדשה, שתורכב מחברים שמקובלים גם על האופוזיציה, זאת במטרה להביא ליציבות שלטונית.

מחיר הקרן EGPT בוול סטריט עולה על רקע המתווה הפוליטי החדש במדינה. עם היוודע דבר פרישתו של הנשיא המצרי, זינק מחיר הקרן בכ-8% בוול סטריט - זינוק שהתמתן לקראת סיום יום המסחר, כאשר זו חתמה בזינוק של 4.5%. מאז נסגרה הבורסה במצרים ב-27 לינואר ועד נעילת המסחר ביום ו' לאחר התפטרותו של מובארק, זינקה התעודה ב-18.8% והיא נסחרת כיום בשער של קרוב ל-19 דולר.