איך סידר צחי סולטן זינוק של 120% למניית פרוקוגניה?

כך מוציא סולטן את פרוקוגניה מהבוץ: המניה זינקה ב-120% מאז שסולטן החל לבדוק אותה, אך ירדה היום ב-11%

לפני חודש נודע כי צחי סולטן, מבעלי כלל פיננסים, מתכוון להיכנס כבעל שליטה בחברת פרוקוגניה . סולטן רכש 30.3% ממניותיה מהקרנות שהובילו אותה תמורת 3.4 מיליון שקל, והוסיף כי בכוונתו לבצע הנפקת זכויות ולגייס לה כ-20 מיליון שקל נוספים.

עם ההודעה על התעניינותו של סולטן, נסקה מניית החברה ב-34%. מאז נרשמו עוד עליות מרשימות, וזאת ללא הוצאת הודעות נוספות מלבד זו על השלמת העסקה עם סולטן. בשבוע האחרון, לקראת הנפקת הזכויות, עלתה המניה ב-20% נוספים בכל יום. סך הכול עלתה מניית פרוקוגניה מאז הוכרז על כוונתו של סולטן להיכנס לחברה ועד הבוקר ב-120%. היום התאפיין המסחר בירידות חדות והמניה ירדה נכון לזמן כתיבת שורות אלה ב-11%, למחיר של 69 אגורות המגלמים לחברה שווי של 24 מיליון שקל. סולטן מורווח על הנייר כ-4.4 מיליון שקל על השקעתו.

טרם כניסת הדם החדש לחברה, רבים האמינו כי היא קרובה לסופה.

פרוקוגניה פיתחה טכנולוגיה למיפוי השיירים הסוכריים על-גבי חלבונים, מה שיכול לשמש למחקר ביולוגי, לבקרת תהליכי ייצור תרופות, לפיתוח שיטות לאבחון ולגילוי תרופות חדשות.

עד לאחרונה החברה אכן הייתה ממוקדת בעיקר במכירת שירותיה לתחום המחקר ולבקרת תהליכי ייצור, אך בשנה האחרונה החליטה להיכנס לתחום הדיאגנוסטיקה.

בשנים האחרונות שוק ההון לא התרגש מפרוקוגניה. החברה לא הצליחה להתמקד במוצר אחד או בהזדמנות אחת שיכולים להוביל לעליית ערך משמעותית בעתיד הלא רחוק, ודשדוש מכירות והתדלדלות המזומנים תרמו לאובדן העניין בה.

נראה כי שוק ההון מעריך את בדיקת הנאותות שביצעו סולטן ושותפו ניר פלג וכן מאמין שהיא אינה בסכנת היעדר מזומנים, ומגיב בחיוב. לגבי עתיד החברה, סולטן ושותפו לא מעוניינים לחסל את פרוקוגניה ולהופכה לשלד, וייתכן שבכוונתם להביא לחברה פעילויות נוספות בתחום הביומד.