מכירת Answers.com: בעלת מניות נוספת נגד המכירה

לרוכשת המיועדת, קרן Summit Capital, זכויות ההצבעה המהוות 27.2%

המאבק בין בעלי המניות של חברת האינטרנט הירושלמית Answers.com, ממשיך להתחמם. ביום ראשון האחרון דיווחנו כי קרן ההשקעות Outboard, שמחזיקה בשיעור של 8.8% מהון החברה, הודיעה במסמך לרשות לני"ע האמריקנית כי היא אינה מרוצה מהמחיר לפיו מתכננת קרן הפרייבט אקוויטי Summit Capital לרכוש את Answers.com. לכן, דיווחה, ייתכן כי היא תגדיל את החזקותיה בחברה ו/או תחבור לגוף נוסף כדי להגיש הצעת רכישה חלופית.

אתמול, פחות משבוע לאחר ההודעה, התברר כי Outboard אינה לבד במערכה. קרן ההשקעות Osmium Partners, שברגע ההודעה על מכירת החברה החזיקה בשיעור של 5.1% מההון, הגדילה את החזקתה לרמה של 6%, ובמסמך שהגישה אתמול לרשות לני"ע האמריקנית ציינה כי "ההצעה של Summit Capital אינה משקפת כלל וכלל את תחזית הצמיחה של Answers.com, את שולי הרווח היחסית גבוהים מכל תוספת של הכנסה של החברה, ואת רמות המחירים לפיהן נסחרות חברות דומות".

בקיצור ולעניין, Osmium Partners חושבת ממש כמו Outboard, וזה אומר שמבחינת שתיהן החברה הישראלית שווה הרבה יותר מ-127 מיליון דולר - השווי אותו הצמידה קרן Summit לחברה.

מעניין מיום ליום

כפועל יוצא, מציינת Osmium במסמך כי ייתכן שתחבור לאחד או יותר מבעלי המניות הנוכחיים בחברה ו/או לנושאי משרה בכירים (כולל דירקטורים) כדי לרכוש מניות נוספות של Answers.com, ואולי אף לדרוש את החלפת הדירקטוריון של החברה.

במילים אחרות, מאבק השליטה על Answers.com - חברה ישראלית קטנה ולא ממש מוצלחת (לפחות לפי נתוניה הכספיים) - תופס תאוצה והופך להיות מעניין יותר מיום ליום. מניית Answers.com נסחרת כרגע לפי מחיר של 10.735 דולר המשקף שווי חברה של 130 מיליון דולר. קרן Summit, נזכיר, מעוניינת לרכוש את השליטה בחברה לפי מחיר מניה של 10.5 דולר. Answers.com פיתחה אתר המספק תשובות כמעט לכל שאלה אפשרית, והוא נחשב לאחד מעשרים אתרי האינטרנט המובילים בארה"ב.

ממסמך נוסף שהוגש לרשות לני"ע האמריקנית לפני שלושה ימים עולה כי קרן Summit כבר מחזיקה בשיעור של 27.2% מזכויות ההצבעה (ולא מההון) - אחוזים אותם רכשה מקרן ההון סיכון RedPoint ומהמנכ"ל בוב רוזנשיין. לשני בעלי המניות שמתנגדים למכירת החברה מחזיקים ב-14.8% מזכויות ההצבעה, ולכן כרגע ידה של Summit על העליונה. המשך יבוא.