אפקט העזיבה של לברון: קליבלנד "שווה" 100 מיליון דולר פחות

בנקאי ספורט בארצות הברית מעריכים: הקאבס שווים כיום 275 מיליון דולר בלבד, 27% פחות מהסכום אותו השקיע דן גילברט כשרכש אותם לפני שש שנים

עד כמה עזיבה של כוכב NBA משפיעה על שווי הקבוצה הננטשת? לפחות בכל הקשור ללברון ג'יימס וקליבלנד קבאלירס, ההבדל יכול להסתכם בכ-100 מיליון דולר.

לפני שש שנים רכש דן גילברט את הקאבס עבור 375 מיליון דולר. המחיר, הגבוה יחסית, גילם בתוכו את העובדה שלברון, אז באמצע השנה השנייה שלו בקבוצה, הצליח למלא באופן קבוע את האולם של הקבאלירס. בחמש וחצי השנים לאחר מכן, רשמה קליבלנד ממוצע של יותר מ-18 אלף איש למשחק.

גם השנה, לאחר עזיבתו של ג'יימס למיאמי, מגיע קהל גדול למשחקי הקבוצה, אך זה נובע בעיקר מהעובדה שרוב בעלי המנויים הבטיחו את מקומם גם לעונה הנוכחית כבר במארס הקודם, אז החלה הקבוצה לשווק את המנויים החדשים לעונת 2010/11 - ולפני שעתידו של ג'יימס היה ברור.

בנקאי ספורט בכיר, שעוסק במכירת קבוצות ספורט בארצות הברית, אמר לאתר CNBC כי כיום, שווייה של קליבלנד לא עובר את ה-275 מיליון דולר. או במילים אחרות: האפקט השלילי של עזיבת לברון גרם לצניחה של 27% בשווי של קליבלנד קבאלירס.

דובר קליבלנד הגיב לידיעה, ואמר כי דן גילברט אינו מודאג מהצניחה בערך של הקבוצה - כיוון שבכל מקרה הוא אינו מעוניין למכור אותה כרגע.