היש עוד אייטם כמו דודו?

כתבה על דודו טופז הצליחה להרים את הרייטינג של תוכנית התחקירים "360"

"360", יום ב' 21:00, ערוץ 2 רשת

בשבוע שעבר הייתה לתוכנית "360" עדנה: הכתבה על דודו טופז הצליחה להרים את הרייטינג ולהכניס את התוכנית לרשימת "10 התוכניות הנצפות ביותר של השבוע" - לא עניין של מה בכך עבור תוכנית תחקירים, ובוודאי לא כשבערוץ המתחרה משודרת "הישרדות" החזקה יחסית.

אני מודה שקצת הופתעתי מהנושא: כל הזמן ניסו לשכנע אותי שהתוכנית הזאת, בטעם חזק מאוד של פעם (ואני לא מדבר על מרק העוף של סבתא, אלא על כדורי הנפתלין בארון שלה) היא הבטחה בתחום התחקירים, שמכאן תתייצב השורה הראשונה של העיתונאות החוקרת בטלוויזיה - ובסוף קיבלנו סרט מעניין אמנם, יש להודות (עדות שכיב מרע היא תמיד עניין מרתק), אבל עדיין סרט רכילותי, צהבהב, בלי עניין חדשותי אמיתי.

זה כמובן לגיטימי: כמו הפרופיל של אייל גולן או של אורנה דץ - שזכו בעבר להצלחה. אני רק לא בטוח שבשביל זה צריך להושיב סביב השולחן העגול את חבורת האנשים הזאת שמתעקשים למכור לנו כאן כהבטחה (למרות שלינוי בר-גפן וגדי סוקניק, למשל, היו "הבטחות" לפני 10 או 20 שנה בהתאמה), חבורה שנראית כאילו היא מחכה שיתחיל משחק מלהיב של "סיימון" במרכז העיגול שסביבו הם מסובים.

אחרי תוכניות הפתיחה, עדיין קשה להחליט מה "360" רוצה לעשות כשתגדל. עושה רושם שהסרט המצליח על דודו טופז היה לא יותר מתגובה למהלכים של המתחרים מערוץ 10, ועומד בסתירה לרצון האמיתי של ההפקה (שיתבטא הערב בתיעוד קריסתה של מערכת המשפט בישראל).

אם אכן כך הוא, נשאלת השאלה כמה זמן יוכלו למשוך שם אייטם אקטואלי כשממול מסדרת אירית רחמים-בסיס את בנות "הישרדות" לריקוד המושחת של שבט מריקודו (רגע טלוויזיוני קסום, בוא נודה).

המקצוען

"סטודיו למשחק עם ג'יימס קמרון", יום ב' 20:50, ערוץ 8

הגיע הזמן להודות שלמרות ניסיונות כנים, לרבות זמן איכות בחדר הכושר (שבו אני מוכן לצפות אפילו בתוכנית המסורת של אפרת שפירא-רוזנברג במסגרת שידורי הבוקר... האמת? לא רע בכלל!), לא הצלחתי להתחבר ל"ינשופים", תוכנית התרבות של ערוץ 8, שמוכיחה שוב שבטלוויזיה הישראלית "תרבות" היא שם נרדף ל"ראשים מדברים", וחבל.

למרות זאת, חזקה על ערוץ 8 שהוא יודע לפצות, אפילו אם הפיצוי הוא תוכנית מיובאת. אפרופו ראשים מדברים, אדון ליפטון ותוכנית ה"סטודיו למשחק" שלו, היא ההוכחה שלפעמים גם שיחה בין שני אנשים שיושבים בשני כסאות על במה חפה מתפאורה, יכולים להיות הדבר האמיתי.

הערב (ב') האורח מוכר פחות כשחקן ויותר כמפיק - ג'יימס קמרון, האיש שהטביע את הטיטאניק, שיגר את האווטארים לחלל ובדרך הספיק להפסיד את האוסקר לגרושתו...

מי אמר שהחיים לא יכולים להתעלות על המציאות ההוליוודית. חזקה על ג'יימס ליפטון שזה יהיה מעניין.