בית המשפט: "דוד ואנונו מכר מס תמורת בצע-כסף"

מעצרו של ואנונו, בכיר ברשות המסים החשוד בקבלת שוחד מנישומים תמורת הקלות מס, הוארך ב-7 ימים נוספים‏ ■ השופט רפי ארניה: "בדבריו במשטרה מחזק ואנונו את עוצמת הראיות נגדו"

‎‎בית משפט השלום בראשון-לציון האריך היום (ב') ב-7 ימים נוספים את מעצרו של דוד ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות באזור המרכז של רשות המסים, החשוד בקבלת שוחד מנישומים שביקשו לפתור בעיות מול רשות המסים והעבירו את כספי השוחד באמצעות מתווכי,ם במסגרת פרשת "רשות המסים 2".

‏"מדובר בפרשה חמורה ביותר אשר במרכזה ולב-ליבה הינה כי ואנונו - ואין דרך אחרת לומר זאת - מכר מס תמורת בצע-כסף", כתב השופט רפי ארניה במסגרת החלטתו על הארכת המעצר.

השופט ציין כי חקירת המשטרה מגלה תוצרים של ממש ומתחזקת בעדויות וראיות ואף מגלה פרשות נוספות מעבר לפרשות שפורסמו עד כה.

השופט התייחס גם באופן פרטני לחקירתו של ואנונו וכתב כי "קראתי את הודעות ואנונו במשטרה, וכבר עתה אומר כי ואנונו בדבריו שלו מחזק את עוצמת הראיות כנגדו, ולא אוסיף מעבר לכך".

‏בא-כוחו של ואנונו, עו"ד נתי שמחוני, טען במהלך הדיון כי התקשורת כבר חרצה את דינו של ואנונו, וכבודו נרמס. "אני לא יודע אם בית המשפט קרא או ראה, שמו של מר ואנונו נרמס בכל אמצעי התקשורת. כבודו לא מתקיים והוא הורשע כבר", טען שמחוני, שביקש מבית המשפט לשחרר את ואנונו למעצר-בית. בקשתו, כאמור, נדחתה לפי שעה.

‎‎מסתמן: הסכם עד מדינה

‏בנוסף, שיחרר היום ‎‎בית משפט השלום בראשון-לציון למעצר-בית בתנאים מגבילים את איש העסקים יקותיאל ברזילי, שנעצר במסגרת הפרשה בחשד לתיווך לשוחד, סיוע למתן שוחד, הלבנת הון, סיוע לקבלת דבר במירמה, קשירת קשר‎ ‎לביצוע פשע והעלמת מס‎.‎‏

כמו כן, בית המשפט האריך ביומיים את מעצר-הבית של מנכ"ל קדימה, משה שחורי, החשוד בביצוע עבירות של מתן שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות קשירת קשר לביצוע פשע והעלמת מס, זאת במסגרת אותה פרשה.

‏אתמול (א') נודע כי המדינה עשויה לחתום על הסכם עד מדינה בפרשה עם יוחאי יעיש, אמרגנו של הזמר קובי פרץ. יעיש הביע את רצונו לשמש כעד מדינה בפרשה, ולכן הסכימה המשטרה שלא לעצור אותו, והוא אמור להפליל את ואנונו עמו היו לו קשרים, לכאורה, בנוגע לשומות של לקוחותיו, וביניהם פרץ.