בנק אגוד מבטל את עמלות העו"ש - אבל לעשירונים העליונים בלבד

‎‎התנאים לקבלת ההטבות מגבילים מאוד: העברת משכורת הגבוהה מהשכר הממוצע במשק והיקף פעילות גבוה בכרטיסי אשראי‏

‎‎בנק אגוד מבטל את עמלות העו"ש ללקוחות קיימים וחדשים, יעניק ריבית של 3% על יתרת זכות בעו"ש ללקוחות חדשים ולא יגבה מהם ריבית על משיכת יתר למשך 3 שנים. זאת, בתנאי שמשכורתם מופקדת בבנק וגבוהה מ-7,000 שקל (נטו).

"אגוד שוב משנה את כללי המשחק, ומציע הטבה אמיתית ללקוחות חדשים וותיקים כאחד", אמר מנכ"ל הבנק, חיים פרייליכמן.

הבנק העניק לחשבון החדש את הכותרת "חשבון חופשי", ועל-פי חישוביו מדובר בהטבה שחוסכת ללקוח תשלומים בסך כ-1,000 שקל בשנה.

יצוין כי המבצע של אגוד יוצא דופן, מכיוון שבמרבית מבצעי הבנקים מקבלים את ההטבות רק הלקוחות החדשים שמצטרפים לבנק ומעבירים אליו משכורת - ולא הלקוחות הקיימים.

"גם לקוחות נאמנים זכאים לקבל תנאים אטרקטיביים בניהול חשבונם", אמר פרייליכמן.

‎‎האותיות הקטנות

‎‎עם זאת, עיון באותיות הקטנות של המבצע החדש מראה כי הבנק פונה ללקוחות מהעשירונים העליונים בלבד. לכן, רבים מבין הלקוחות לא יוכלו לקבל את ההטבות משום שתנאי ההצטרפות מגבילים מאוד - מחייבים העברת משכורת הגבוהה מהשכר הממוצע במשק ומתנים היקף פעילות גבוה בכרטיסי אשראי.

ההטבות ניתנות רק ללקוחות (קיימים וחדשים) שמעבירים משכורת של 7,000 שקל לפחות. מדובר בשכר ברוטו הגבוה מ-10,000 שקל - כלומר גבוה ב-25% מהשכר הממוצע במשק.

נוסף על כך דורש הבנק, כתנאי לקבלת ההטבה, ביצוע פעילות בכרטיסי אשראי, בסך 2,000 שקל בחודש לפחות במשך 3 השנים הראשונות ללקוחות חדשים ו-5,000 שקל בחודש ללקוחות קיימים.

היקף השימוש המינימלי הנדרש בכרטיס אשראי גבוה ב-68% מהממוצע של לקוחות הבנקים. ממוצע השימוש עומד על-פי נתוני חברות כרטיסי האשראי על 2,970 שקל בחודש.

ללקוחות שיבצעו פעילות בכרטיסי אשראי הנמוכה מ-5,000 שקל, אך עומדת על לפחות 2,500 שקל, תינתן הנחה של 50% בעמלות. עם זאת, נתוני בנק ישראל מראים כי מרבית הלקוחות מקבלים כבר כיום הנחות משמעותיות מהתעריף הרשמי. ההנחה הממוצעת בעמלת פעולה על-ידי פקיד מגיעה ל-46% מהעמלה על-פי תעריפונים, ושיעור ההנחה הממוצעת בעמלת פעולה בערוץ ישיר הינו 25%. ‏‎‎‏