נדחתה תביעת גאידמק למנוע הליכי הוצאה לפועל נגדו

ביהמ"ש דחה את תביעת גאידמק נגד החברות בלרם וקיטאל החזקות, בה טען כי בהתאם להסדר הפשרה עמן הן מנועות מלנקוט נגדו בהליכי הוצאה לפועל בשל חוב של כ-63 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה בשבוע שעבר את תביעתו של ארקדי גאידמק נגד החברות בלרם (Balram Chainrai) וקיטאל החזקות, שבמסגרתה ביקש סעד הצהרתי שיקבע כי בהתאם להסדר פשרה שערך עמן, הן מנועות מלנקוט נגדו בהליכי הוצאה לפועל בשל חוב של כ-63 מיליון שקל.

"הסכם הפשרה קובע במפורש כי חובותיו הפסוקים של גאידמק יעמדו בתוקפם, כל עוד לא שולם מלוא סכום הפשרה, וכי החברות יהיו רשאיות לנקוט בהליכי הוצאה לפועל לגביית מלוא החובות הפסוקים של גאידמק", קבע השופט יהודה זפט.

בספטמבר 2009 קבע המחוזי כי גאידמק חייב לכל אחת מהחברות כ-11.4מיליון דולר. גאידמק עירער על ההחלטה לעליון, ובמסגרת הליך הערעור הגיעו הצדדים להסכם פשרה, לפיו החוב של גאידמק יעמוד על 75 מיליון שקל וישולם ב-4 תשלומים. עוד נקבע כי במקרה של הפרת ההסכם, יעמוד לפירעון החוב במלוא שיעורו, כפי שקבע המחוזי.

גאידמק עמד רק בשני התשלומים הראשונים בסכום כולל של 12 מיליון שקל, ובתגובה נקטו בלרם וקיטאל בהליכי גביית החוב המלא בהוצאה לפועל.

גאידמק פנה לבית המשפט, בטענה כי בלרם וקיטאל לא היו רשאיות לנקוט בהליכי אכיפה של הסכם הפשרה נגדו, וכי הוא לא הפר אותו הפרה יסודית.

לטענתו, הוא עשה מאמצים לעמוד בהסכם, שכללו איתור רוכשים לשני בתים שבבעלותו בקיסריה, אך החברות הכשילו את מאמציו. לדבריו, כאשר נמצא רוכש בסכום של 14.5 מיליון דולר לבתים, החברות לא הסכימו להסיר את העיקולים שהטילו עליהם.

מנגד, טענו החברות, באמצעות עורכי הדין אלקס הרטמן ונועם זמיר ממשרד ש. הורוביץ, כי הן נהגו עם גאידמק בהגינות.