שיפור בביצועים: S&P מעלות מעלה דירוג האשראי של צים

סוכנות הדירוג מעלה את הדירוג של חברת הספנות מקבוצת החברה לישראל ל-"BBB" מדירוג קודם של "+BB", תחזית הדירוג יציבה ■ "הנזילות התחזקה ואין חשש לכשל פירעון"

סוכנות הדירוג S&P מעלות מעלה את הדירוג של חברת הספנות צים מקבוצת החברה לישראל ל-"BBB" מדירוג קודם של "+BB". תחזית הדירוג יציבה. סוכנות הדירוג מציינת כי הביצועיים התפעוליים של צים התייצבו והחברה נהנית מרוח גבית של תנאי סחר סבירים במגזר הספנות העולמי. השינוי החיובי בסביבה העסקית שהחל במחצית הראשונה של 2010 התבטא בעליה בתעריפי ההובלה ובנפח הפעילות - ומכאן העלאת הדירוג.

ב-S&P מוסיפים, כי למרות שרמת המינוף של החברה נותרה גבוהה מאוד, רמת הנזילות שלה התחזקה ואין חשש לכשל פירעון בטווח הקרוב עד בינוני. תחזית הדירוג היציבה משקפת את ההערכה של סוכנות הדירוג כי תנאי השוק צפויים להיות סבירים ב-2011 ושצים תשכיל לשמור או לשפר את יחסי הכיסוי שלה.

האנליסטים צביקה בוימר ויובל טורבטי מציינים כי צים ייצרה ב-2010 מזומנים בקצץ מואץ ומימשה מספר נכסים, מה שקיזז את רמת המינוף הגבוהה שלה עקב פריעת חובות איטית וביצוע השקעות. "איננו מוטרדים מתרחיש של כל פירעון בטווח הקרוב עד הבינוני", הם אומרים.