שלומי פריזט מונה למחליף זמני של רונית קן כממונה על ההגבלים

פריזט, הכלכלן הראשי ברשות ההגבלים העסקיים, מונה לתפקיד באופן זמני עד להשלמת תהליך המינוי של ממונה קבוע

ד"ר שלומי פריזט, הכלכלן הראשי ברשות ההגבלים העסקיים, מונה היום (ה') על-ידי שר התמ"ת, שלום שמחון, להממונה על ההגבלים העסקיים בפועל, עד להשלמת תהליך המינוי של ממונה קבוע.

המינוי הזמני של פריזט התבקש לאחר שהממונה הנוכחית, רונית קן, הודיעה בחודש נובמבר על סיום תפקידה, והחליטה שלא להמתין להמלצות ועדת האיתור שאמורות להתקבל בתחילת השבוע הבא.

ועדת האיתור למינוי הממונה החדש, בראשות שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת, החלה בעבודתה לפני כשבועיים, והיא אמורה, כאמור, להגיש את המלצותיה לשמחון בתחילת השבוע הבא. הוועדה תגיש לאישור השר שמות של 3 מועמדים, והוא יעביר את בחירתו לאישור הממשלה.

ד"ר פריזט הוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר ראשון, שני ושלישי בכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב. טרם כניסתו בשנת 2008 לתפקיד הכלכלן הראשי ומנהל המחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים, שימש ד"ר פריזט כמנכ"ל ושותף בחברת ייעוץ פרטית.

במסגרת עבודתו ערך ד"ר פריזט מחקרים רבים וחוות-דעת, בין היתר בענפי התעשייה העילית והמסורתית, הבינוי והנדל"ן, הדלק והאנרגיה, התקשורת, שוק העבודה, המחקר והפיתוח המדעי בישראל, עבור מגוון של גופים עסקיים ומשרדי ממשלה.

השבוע הגישה את מועמדותה לתפקיד הממונה, מרב בארי, לשעבר המשנה לממונה על ההגבלים העסקיים וכלכלנית ראשית ברשות, והיא נחשבת, כך לפי גורמים המקורבים לרשות, לאחת המומחיות בתחום ובעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לרשת את קן.

בארי היא המועמדת השנייה - מלבד עו"ד בועז גולן, המשנה הנוכחי של קן - שלה ניסיון רב כיוצאת הרשות.

בין האישים שהגישו את מועמדותם לתפקיד הממונה נמנה גם סמנכ"ל ההנדסה במשרד התקשורת, חיים גרון, שהחל את דרכו במחלקה המשפטית של המשרד.

בנוסף אליו הגישו שני מועמדים נוספים ממשרד התקשורת את מועמדתם לתפקיד: אסף כהן, סמנכ"ל כלכלה, ועו"ד נגה רובינשטיין, היועצת המשפטית של המשרד. כמו כן עלה שמו של בועז הירש, ראש מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת.