מייסד צורן: "חבל שרמיוס ממשיכה לנהל מערכה לא מועילה"

לוי גרצברג ממליץ לבעלי המניות לתמוך במיזוג של צורן עם CSR ■ קרן רמיוס, שמחזיקה ב-9.3% מצורן ונאבקת להחלפת דירקטוריון החברה, הודיעה שהיא מתנגדת לעסקה

המגעים בין צורן ל-CSR החלו עוד בתחילת 2010, כך עולה מדיווח שפרסמה צורן שלשום (ד'). בתחילת השבוע הודיעה CSR על רכישת צורן תמורת 679 מיליון דולר במניות, וקרן רמיוס, שמחזיקה ב-9.3% מצורן ונאבקת להחלפת דירקטוריון החברה, הודיעה שהיא מתנגדת לעסקה.

צורן, שהוקמה ומנוהלת על-ידי ד"ר לוי גרצברג, מפתחת שבבים המיועדים ליישומי אלקטרוניקה צרכנית והדמיה דיגיטלית. CSR מספקת פתרונות לקישוריות תקשורת אלחוטית. לפני כשנה החלו החברות לדון על שילוב אסטרטגי ביניהן, ובנובמבר הודיעה CSR לצורן שהיא מוכנה להציע הצעה רשמית. צורן הייתה אז לקראת השלמת רכישה שהיא עצמה ביצעה, של מיקרוטיון, תמורת 166 מיליון דולר, ולכן ביקשה מ-CSR להמתין. עסקת מיקרוטיון הושלמה בסוף נובמבר ולמחרת קיבלה צורן מ-CSR הצעה רשמית לעסקת מניות.

צורן שכרה את גולדמן זאקס לייעץ לה ולחפש רוכשים פוטנציאליים נוספים. הבנק יצר קשר עם שבעה רוכשים אפשריים, ובסיום התהליך החליט דירקטוריון צורן שהצעת CSR היא האלטרנטיבה הטובה ביותר. התהליך קרה במקביל לרכישת ההחזקות של רמיוס בצורן ופתיחת מאבק השליטה שלה.

"המטרה המרכזית שלנו היא למקסם את הערך לבעלי המניות", אמר גרצברג. "אנחנו מאוכזבים שרמיוס ממשיכה לנהל את המערכה הלא מועילה שלה להחלפת הדירקטורים. עסקת CSR מביאה פרמיה משמעותית לבעלי המניות שיהפכו לבעלי מניות בחברה שהיא אף חזקה יותר", הוסיף גרצברג.

במכתב לבעלי המניות כותבים גרצברג ויו"ר צורן, עוזיה גליל, כי הם מייעצים להצביע בעד העסקה ולהתנגד להצעות רמיוס. במצגת של צורן הוצגו דוגמאות לשילוב טכנולוגיות של צורן ו-CSR, ובהן למשל מצלמה בעלת חיבור WiFi ואפשרות לתיוג גיאוגרפי של תמונות בעזרת GPS.

מניית צורן עלתה ב-16.7% מאז הודעת העסקה, ושווי השוק של החברה בנאסד"ק הוא 538 מיליון דולר. מניית CSR ירדה ב-12.4% לשווי של 677 מיליון ליש"ט בלונדון.