אובמה לבכירי המשק: "הבעיה הכי גדולה שלנו - האבטלה"

אובמה ביקש מראשי המשק, החברים בפאנל היועצים הכלכליים שלו, לסייע בהורדת שיעור האבטלה

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר לראשי המשק האמריקני בפגישתם אמש (ה') כי הבעיה הגדולה ביותר עימה צריכה כלכלת ארה"ב להתמודד היא האבטלה הגבוהה. כך מדווחת היום סוכנות בלומברג, שחשפה פרטים מתוך הישיבה שהייתה סגורה לתקשורת.

"הבעיה הגדולה ביותר שלנו היא האבטלה הגבוהה", אמר אובמה ל-23 החברים בפאנל היועצים המיוחד שלו, המורכב מבכירים במשק האמריקני, בראשות מנכ"ל ג'נרל אלקטריק ג'פרי אימלט. "נצטרך להגביר את מאמצינו בעולם תחרותי זה".

אובמה ביקש מהמשתתפים בארוחת הערב לנקוט צעדים שיסייעו להוריד את שיעור האבטלה בארה"ב אל מתחת ל-9% בשלב הראשון. היום ייפגש אובמה עם 14 מושלים דמוקרטיים ממדינות שונות על מנת לדון עימם בדרכים שבהן וושינגטון יכולה לסייע למדינות להוריד את האבטלה בהן.

בקמפיין הבחירות שלו הבטיח אובמה ליצור 2 מיליון מקומות עבודה עד שנת 2011, מה שכידוע לא קרה. בפועל, המשק האמריקני איבד יותר מ-8 מיליון משרות מתחילת המיתון הגדול בשלהי 2007.

אימלט אמר אמש לחברי הפאנל כי יש צורך בהתמקדות חדה בשוק העבודה, כולל נקיטת צעדים בתחום החינוך, ההגירה האנרגיה והמו"פ. "אנו מבינים שהסקטור הפרטי צריך להוביל", אמר אחר כך אימלט לכתבים.