התכוונת גם ל"ישראל היום", ביבי?

אם תתן ללימור לבנת הנחיות, היא תסביר את הישגי ממשלתך, אף שגם היא לא יודעת מהם

לפני כשבועיים האשים ראש הממשלה את השר מיקי איתן, בישיבת הממשלה, לאמור: "אחד הדברים שאתה לא ניחן בהם זו תבונת המילים". הביקורת של בנימין נתניהו הייתה מכוונת לדברים הקשים שהשמיע איתן על מעשיו של יואב גלנט ועל תפקודו של אהוד ברק בפרשת מינוי הרמטכ"ל. בעקבות כך כתבתי כאן מאמר ש בו תמהתי מה עושה מילים לנבונות, בעיניו של ראש הממשלה.

היום (א') נתן נתניהו תשובה לשאלה זו, בישיבת הממשלה. כאשר דובר על מערכת הבריאות, הכה לפתע ביבי בידו על השולחן - שזה, כידוע, אקט של מנהיגות, פעולה המבטאת שלמנהיג נמאס ועכשיו הוא מינס ביזנס.

איזה ביזנס גרם לראש הממשלה להתנהג כמנהיג? ביזנס המילים, כמובן, שהוא תחום התמחותו של נתניהו.

מילים נבונות

לאחר החבטה על השולחן פנה ראש הממשלה אל השרים בנזיפה-דרישה: "הממשלה הזו רק עושה ועושה, ובתקשורת מעוותים את המציאות, רק מבקרים אותנו. אתם צריכים להתחיל להתראיין ולהגן על הממשלה".

ובכן, הנה התשובה: מילים נבונות אליבא דביבי הן מילים המשבחות את פעולות הממשלה. אולי אני טועה, אבל לא זכור לי שנתניהו נזף בשרים על אי-עשייה או עשייה לקויה. לא נראה לי שהוא פנה למשל אל השרים בלי תיק בשביל לדעת מה, לכל הרוחות, הם עושים בלי התיק שלהם. אם כי ביבי משוכנע שאת דבריו היום יש לפרש כמצוות "עשה", שהרי גם בשביל להתראיין צריך להתאמץ, לא?

מי מעוות? "ישראל היום"?

"בתקשורת מעוותים ורק מבקרים אותנו"? מי, מי בתקשורת עושה את זה? כל התקשורת? גם "ישראל היום"? גם אם תחפשו בעיתון זה הברה אחת של ביקורת על ביבי, מקורביו, דעותיו - תתקשו מאוד למצוא. אז אולי לעיתון זה מתכוון ביבי כשהוא טוען על עיוות המציאות?

אם ביבי לא מתכוון לעיתון שהקים עבורו שלדון אדלסון, אז מי כן? אין לדעת.

ביבי לא אומר שמות, לא מציין עובדות. מי עיוות מה, ומתי? כשאתה בא בטענה חמורה כזאת, מקובל שתהיה מצויד בהוכחות, ולפחות בדוגמה אחת, כדי שאפשר יהיה להתייחס, לבדוק אם הדברים הם כפי שביבי מתארם. אבל ביבי לא רוצה בדיקה, כי עלול להתברר שהוא סתם מתנפל, שאין לו קייס של ממש.

לימור ילדה טובה

שרת התרבות לימור לבנת היא ילדה טובה, המשפחה הלוחמת וכל זה. לכן היא ביקשה מביבי לתת לשרים דף מסרים שהוא מבקש להעביר באמצעותם. ביבי השיב לה: "אתם נמצאים פה בישיבות ממשלה בדיוק כמוני, אתם צריכים לדעת בדיוק מה להגיד". בדיוק.

אבל אתה רואה, ביבי, שלימור לא יודעת על המעשים הטובים של הממשלה ושלך, אבל מכיוון שהיא משתוקקת לרצות אותך, היא מבקשת הנחיות. אז תן לה, ביבי, היא תגיד מה שתרצה.