הראל ממזגת את סוכנויות ניהול ההסדרים הפנסיונים שלה

בעצם המהלך יצרה הראל את סוכנות ניהול ההסדרים ה-6 או ה-7 בגודלה בענף הביטוח ■ הערכות: היקף פרמיות נפרעות של כ-450-400 מיליון שקל לשנה

קבוצת הביטוח הראל, בניהול מישל סיבוני, ביצעה לאחרונה שינוי במבנה זרוע ההפצה הפנסיונית שבבעלותה. לאחרונה השלימה החברה את מיזוג שתי סוכנויות ניהול ההסדרים הפנסיונים הגדולות שהיו לה: הראל-גונן והראל-ידידים, תחת ידידים המנוהלת על-ידי ירון כספי.

בעצם המהלך יצרה הראל את סוכנות ניהול ההסדרים ה-6 או ה-7 בגודלה בענף הביטוח, עם היקף פרמיות נפרעות (מחזור פרמיות הביטוח שהסוכנות מעבירה לחברות הביטוח וללא שקלול הגמל וההשתלמות) של כ-450-400 מיליון שקל לשנה, לפי הערכות בשוק. ואולם, למרות המהלך הראל עדיין מרוחקת מאוד מזרועות ההפצה הפנסיוניות שבבעלות מתחרותיה הגדולות: מגדל, הפניקס וכלל ביטוח, המחזיקות כל אחת בסוכנויות ביטוח גדולות בהרבה.

קודם למהלך זה נפרדה הראל משותפה בהראל-גונן - שמעון גונן, ששב לפעול בשוק הייעוץ הפנסיוני למעסיקים שהוא נחשב ממוביליו, לצד מיכאל גלזנר. גונן, מהיועצים מוכרים והטובים בשוק, הצטרף להראל בשנת 2004 והקים עמה סוכנות ניהול הסדרים.

סוכנות אופק נמכרת ב-10 מיליון שקל

בתוך כך, שינוי נוסף בשוק סוכנויות ניהול ההסדרים הפנסיונים נרשם עם רכישת השליטה (60%) בסוכנות הביטוח התל אביבית אופק, על-ידי סוכנות הביטוח שקל, שבראשות מאיר אוזן ובבעלות הפניקס. לפי ההערכות בשוק, היקף העסקה עומד על כ-10 מיליון שקל. ב-40% הנותרים בסוכנות ימשיך להחזיק יוסי גליבטר, המשמש גם כמנכ"ל הסוכנות. משקל נמסר כי לאופק מחזור מכירות של כ-15 מיליון שקל בשנה והיקף פרמיות נפרעות של כ-100 מיליון שקל בשנה.