הוארך מעצר רונן בר-שירה החשוד בגניבה מתרומות לגלעד שליט

(עדכון) - ביהמ"ש האריך ב-10 ימים את מעצרו של בר-שירה, החשוד כי גנב לכיסו כספים שגייס כתרומות לקמפיין לשחרור גלעד שליט ■ המשטרה: בר-שירה מסוכן לציבור, התנהגותו שיטתית

בית משפט השלום בראשון-לציון האריך היום (ב') ב-10 ימים את מעצרו של רונן בר-שירה, החשוד כי גנב לכיסו כספים שגייס כתרומות בעבור הקמפיין לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

"בהתחשב בחומר החקירה שמונח בפניי, נחה דעתי כי קיים חשד סביר שבר-שירה מעורב בעבירות המיוחסות לו", כתבה השופטת איטה נחמן במסגרת החלטתה על הארכת המעצר.

במהלך דיון הארכת המעצר טענו נציגי המדינה, רפ"ק ליאור רייס ורפ"ק אורית דן, כי בר-שירה מסוכן לציבור. לדבריהם, התנהגותו של בר-שירה היא שיטתית לאורך שנים.

"הוא פועל בשיטה שהוא מזהה אנשים במצוקה, כמו משפחת שליט, כמו באסון השריפה בכרמל, מנצל את המצוקות הללו לגיוס תרומות - אך בפועל גוזל את הכספים או את חלקם לטובתו האישית", טענו.

בר-שירה נשכר לקמפיין למען שחרורו של שליט על-ידי יואל מרשק, מראשי התנועה הקיבוצית, והיה אמור לארגן משט הזדהות עם שליט, אשר בסופו של דבר לא יצא לפועל בשל התנגדות משפחת שליט ומטה המאבק לשחרורו.

המשטרה חושדת כי כספים רבים שהספיק בר-שירה לגייס מספקים שונים נותרו אצלו למרות ביטול המשט.

באי-כוחו של בר-שירה, עורכי הדין אורן בועז ואהרון רוזה, טענו היום בבית המשפט כי האחריות לחובות לספקים השונים רובצת על כתפיו של מרשק ונובעת מ"ברדק" בהתנהלות, וביקשו כי בר-שירה ישוחרר ממעצרו, אך השופטת החליטה כאמור להאריך את מעצרו ב-10 ימים.

בר-שירה, שכבר ריצה בעברו 4 שנות מאסר בגין ביצוע עבירות הונאה שונות, חשוד בביצוע עבירות של מירמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה והלבנת הון.