"גלובס" חשף שלשום: חודש המאבק על דיגל

איש העסקים הפלסטיני בשאר אל-מסרי חתם על הסכם לרכישת מניות מבטח שמיר בדיגל תמורת 1.2 מיליון שקל ■ רמי לוי: "אקנה את המניות דרך הפעלת זכות הסירוב"

כמעט חודשיים חלפו מאז קיבלו מחזיקי האג"ח של החברה את הצעתם של רמי לוי ושותפו היהודי אוסטרלי, קווין ברמייסטר, לרכישת השליטה בחברה במסגרת הסדר חוב עם המחזיקים, כשבדרך התנהל גם מאבק בעל אופי לאומי, שבמסגרתו נרתם המחנה הדתי-לאומי לרכישת דיגל במיליוני שקלים, כדי לבלום ניסיון השתלטות מצד המשקיע הפלסטיני בשאר מסרי.

אמש (א') דיווחה החברה כי עו"ד דב ויסגלס, נציגו של מסרי, חתם על הסכם לרכישת החזקות חברת מבטח שמיר בדיגל (35% מההון) תמורת 1.2 מיליון שקל. לבעל השליטה הנוכחי, יהודה לוי, המחזיק ב-38.2% ממניות דיגל (טרם הסדר החוב, שעדיין לא יצא לפועל), זכות סירוב על רכישת מניות מבטח שמיר מכוח הסכם הצבעה בין הצדדים.

רמי לוי אמר בשיחה עם "גלובס": "אקנה את המניות דרך הפעלת זכות הסירוב". רמי ויהודה לוי הם קרובי משפחה: סבו של רמי ואביו של יהודה הם אחים.

בד בבד, דיווחה החברה כי הנושה הגדול והמשמעותי ביותר שלה, בנק לאומי, לו חייבת דיגל כ-80 מיליון שקל, שיגר אתמול מכתב תקיף בו הוא דוחה את הצעת הסדר החובות שלה.

במידה שדיגל לא תצליח להגיע לסיכום עם הבנק עד ליום רביעי זה, הוא יפנה לביהמ"ש בבקשה להורות על מינוי כונס לנכסי החברה.

הנכס שהפך לנטל

דיגל נקלעה למשבר קשה והיא אינה עומדת בהחזר החובות לנושיה. פרויקט נוף ציון שבמזרח ירושלים, סמוך לכפר ג'בל מוכאבר, הוא הנכס הכמעט יחיד של החברה. החברה נכשלה בפיתוח הפרויקט, שהקמתו החלה לפני כ-10 שנים, ועד כה נבנו רק 91 יחידות דיור מתוך 395 דירות יוקרה שתוכננו בפרויקט.

הגירעון בהון העצמי של דיגל עומד על 18 מיליון שקל, היא לא פרסמה עדיין את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2010 ולכן הושעה המסחר במניותיה.

היקף החוב למחזיקי האג"ח, המיוצגים על ידי משרד עוה"ד קליר-בנימיני, עומד על כ-60 מיליון שקל, ועל פי הסדר החוב יקבלו המחזיקים 60% מתוכו (36 מיליון שקל) במזומן.

ההשקעה המתוכננת של לוי וברמייסטר (כולל התשלום למחזיקי האג"ח) עומדת על 123 מיליון שקל.