עובד זר תובע את יעקב וינשטיין ממגדל שוקי הון ב-165 אלף שקל

טוען כי מנהל ההשקעות הראשי במגדל שוקי הון, שהעסיק אותו למרות שלא הייתה לו אשרת עבודה בישראל, לא שילם לו זכויות סוציאליות במשך 14 שנה

יעקב וינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי בבית ההשקעות מגדל שוקי הון, העסיק עובד זר בעבודות משק-בית בביתו בכפר-שמריהו במשך 14 שנה ונותר חייב לו כ-165 אלף שקל - כך נטען בתביעה שהגיש היום (ב') העובד הזר, MURILLO ROGELIO (מורילו רוגוליו) נגד וינשטיין לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

לטענת רוגוליו, הוא הועסק אצל וינשטיין החל מאפריל 1994, למרות שלא הייתה לו אשרת עבודה בישראל, ובמשך כל תקופת העסקתו הוא ביצע עבודות ניקיון בבית בן 3 הקומות של וינשטיין וכן מטלות גיהוץ ובישול, ועבד מ-7:00 בבוקר ועד 16:00 אחר-הצהריים, פרט לימי ג' שבהם סיים לעבוד בשעה 14:30.

לטענת רוגוליו, לאורך תקופת עבודתו אצלו, וינשטיין נמנע מלשלם לו את זכויותיו הסוציאליות המגיעות לו על-פי חוק, שילם לו את שכרו מדי חודש במזומן ולא הנפיק או מסר פירוט על שכר העבודה ששולם לו.

לפיכך, תובע רוגוליו מוינשטיין לשלם לו הפרשי שכר מינימום בסך כ-59 אלף שקל, פיצויי פיטורים בסך כ-63 אלף שקל, פדיון חופשה שנתית בסך כ-16 אלף שקל וכן סכומים שונים בגין דמי חגים, דמי הבראה, דמי הודעה מוקדמת והפרשות לפנסיה.

עם זאת, מציין העובד הזר בתביעתו כי וינשטיין הלווה לו 4,600 דולר לצורך נסיעה לפיליפינים, אותם יש לקזז מתביעתו.

עוד עולה מכתב התביעה כי בתחילת תקופת עבודתו אצל וינשטיין השתכר רוגליו, שנעצר לפני מספר ימים על-ידי משטרת ההגירה, 800 דולר בחודש, ובנוסף קיבל 200 שקל בכל סוף שבוע. החל מ-2002 ירד שכרו של רוגליו ל-600 דולר בחודש, ובנוסף קיבל 500 שקל בסופי השבוע.

לדברי רוגוליו, לפני כחודש פיטר אותו וינשטיין והציע לו 300 ליש"ט כפיצויים. בהמשך, הוא פנה לארגון "קו לעובד" בבקשה לסיוע, ולדבריהם, מספר ימים לאחר מכן נעצר רוגליו בידי שוטרי מנהלת ההגירה (יחידת עוז). היום הגיש רוגוליו, באמצעות עו"ד האשם מסארווה, את התביעה נגד וינשטיין.

עידית לבוביץ' מ"קו לעובד" מסרה כי "ב-20 בפברואר שוחחתי עם מר וינשטיין, שאמר כי יעביר את העניין לטיפול עורך דינו, ו-4 ימים לאחר מכן נעצר העובד. אנו מקווים שמעסיקים בישראל יבינו שזכויות העובד אינן תלויות במעמדו החוקי, ושמאסר של עובדים על-ידי יחידת עוז לא יגן עליהם מפני תשלום חובותיהם לעובדים".

יעקב וינשטיין מסר כי את תגובתו הוא ייתן "במקומות המתאימים".