אימפריית טניס? אחרי 3 שנים בוטל טורניר הצ'לנג'ר Israel Open

מדובר על טורניר בעלות של 250 אלף דולר שמומן על-ידי אודי אנג'ל ■ במקום זה החליט מרכז הטניס להוסיף שלושה טורנירי פיוצ'ר בישראל

טורניר הטניס הבינלאומי Israel Open שהיה אמור להתקיים בחודש מאי הקרוב יבוטל אחרי שלוש שנים של פעילות, כך החליטה הנהלת מרכז הטניס.

בשנים האחרונות היווה טורניר הצ'לנג'ר את אירוע הטניס הבינלאומי היחיד בישראל מסבב ה-ATP, ולמעשה היה הגרסה החדשה לטורנירים הקודמים שנערכו בארץ ובוטלו, טורניר ריקליס ברמת השרון וטורניר אייזנברג בירושלים. הטורניר חילק בשנה שעברה פרסים בסך 100 אלף דולר, כאשר את העלות בסך 250 אלף דולר מימן איש העסקים אודי אנג'ל.

במרכז הטניס נימקו את ההחלטה בכך שהטורניר, שנוסד בזמנו על מנת לאפשר לטניסאים ישראלים דוגמת הראל לוי, נועם אוקון ודודי סלע להתחרות בארץ בטורניר בינלאומי מסדר גודל כזה, הופך לאור הפרישות האחרונות והדירוג הנמוך של רוב השחקנים המקומיים ללא רלוונטי עבור הטניסאים הישראלים - אלו לא יכולים להיכנס לתוך ההגרלה הראשית בגלל הדירוג הנמוך. אפילו דודי סלע, המחבט מספר 1 של ישראל, מעדיף להתחרות בטורנירים גדולים יותר בחו"ל.

במקום זה החליט מרכז הטניס להוסיף עוד שלושה טורנירי פיוצ'ר, על סך פרסים של 10,000 דולר לטורניר, שיצטרפו לשלושת הפיוצ'רים האחרים שמפעיל המרכז. כך שבסל הכל ייהנו הטניסאים הישראלים מ-9 טורנירי פיוצ'ר בשנת 2011 - שישה של מרכז הטניס ושלושה של איגוד הטניס. שלושה פיוצ'רים ייערכו במאי הקרוב (שניים ברמה"ש ואחד באשקלון) ושלושה נוספים בספטמבר (אחד מהם כבר נקבע שיתקיים בעכו). שלושת הפיוצ'רים של איגוד הטניס נערכו באילת במהלך ינואר.