שר האנרגיה של לוב: "תפוקת הנפט ירדה ב-50% בלבד "

השר שאחראי על הנפט והגז בלוב קרא לעובדים הזרים שעוסקים בתעשיית הנפט לשוב ללוב ■ "הממשל בטריפולי שולט באופן מלא על מתקני הנפט"

השר שאחראי על הנפט והגז בלוב, Shukri Ghanem, מנסה לשדר עסקים כרגיל וקורא לעובדים שנטשו את לוב לחזור למדינה: בריאיון טלפוני לסוכנות הידיעות AP, אמר היום (ב') כי תפוקת הנפט במדינה ירדה בכ-50% בלבד מאז פרצו המהומות בלוב וקרא לעובדים זרים שעוסקים בתעשיית הנפט לשוב ללוב בטענה שאין כרגע בעיות בטחוניות.

ג'אנם הדגיש כי הממשל בטריפולי הוא בשליטה מלאה על מתקני הנפט של המדינה כולל שדות הנפט ובתי הזיקוק ודחה באופן נחרץ את הערכה כי קדאפי איבד שליטה על שדות הנפט והגז של המדינה.

בריאיון הטלפוני אמר השר הלובי כי ייצור הנפט בחלק מהאזורים נעצר אך ייחס זאת לעזיבתם של העובדים הזרים בלבד. "כמובן שהתפוקה נחתכה באופן דרסטי", אמר והוסיף כי הסיבה המרכזית לכך היא פאניקה של העובדים ממדינות חוץ שהרגישו צורך לעזוב את לוב, לדבריו. "העובדים צריכים לחזור, ביטחון מובטח להם בלוב".

מוקדם יותר, פקידי ממשל בלוב דיווחו כי טרמינל Tobruk נפתח מחדש ויצאה ממנו מיכלית ענק של סין עם מיליון חביות נפט. עוד מסרו כי מיכלית נוספת של איטליה ממתינה ליציאה עם 600 אלף חביות נפט. "טרמינל Tobruk עובד באופן מלא", אמר בכיר בחברת Arabian Gulf Oil Co, הנמצאת בחלקה המזרחי של בנגזי.

דבריו של שר האנרגיה של לוב מגיעים על רקע הצהרתו של נציב האיחוד האירופי לאנרגיה לפייה ממשל קדאפי איבד את השליטה ברוב שדות הנפט והגז של המדינה. השר הלובי, גאנם אמר כי אינו יכול להגיד שהעסקים כרגיל אך הדגיש כי כך יהיה אם העובדים יחזרו.