גוגל: המיילים ש"נעלמו" מה-Gmail ישוחזרו עוד השבוע

ענקית האינטרנט: "החדשות הטובות הן כי המיילים לא נעלמו, והצלחנו לשחזר את כולם וכן את הגישה של המשתמשים" ■ "ייקח לנו יותר זמן לתקן משציפינו, אך אנחנו מתקדמים במהירות"

לאחר התקלה בחשבונות ה-Gmail של גוגל, שגרמה אתמול (ב') להיעלמותם של כ-150 אלף חשבונות דואר אלקטרוני בעקבות תקלה טכנית בשרתים, ענקית האינטרנט מעדכנת כי היא תשחזר את כל החשבונות שנעלמו עד סוף השבוע הקרוב.

"החדשות הטובות הן כי המיילים לא נעלמו, והצלחנו לשחזר את כולם וכן את הגישה של המשתמשים", אמר בן טריינור, סמנכ"ל ההנדסה בגוגל. "אולי ייקח לנו יותר זמן משציפינו, אבל אנחנו מתקדמים במהירות, והמצב אמור לחזור לשגרה בקרוב", לדבריו.

"אנחנו דואגים לגיבוי של כל המידע לא על גבי הרשת, ולכן אין סכנה שייפגעו", אמר טריינור. "עם זאת, העובדה שהמידע מגובה על גבי קלטות גורמת לשחזור שלו לתיבות ה-Gmail האישיות לקחת יותר זמן", הוא הוסיף.

התקלה נבעה מעדכון בתוכנה של אחסון הנתונים על-ידי גוגל. בינתיים ענקית האינטרנט עצרה את ההתקנה של התוכנה בשרתיה וחזרה לגירסה הקודמת של תוכנת האחסון. לדבריה, רק 0.02% מכלל משתמשי Gmail נפגעו מהתקלה - כמות נמוכה מזו שדווחה אתמול.

על-פי הערכות, ברחבי העולם משתמשים כ-200 מיליון אנשים בשירות הדואר האלקטרוני של גוגל.