יצרנית המערכות הבייתיות להכנת משקאות מוגזים הישראלית, סודהסטרים דיווחה היום (ג') על ירידה של כ-17% ברווח הנקי לרבעון הרביעי של 2010 ל-3.483 מיליון אירו לעומת 4.208 מיליון אירו ברבעון המקביל ב-2009. ציפיות אנליסטים לרבעון המדבור עמדו בממוצע על רווח נקי של 1.5 מיליון אירו. עם זאת, ברווח הנקי בכל שנת 2010 נרשמה עלייה מ-7.132 מיליון אירו ל-9.728 מיליון אירו. מדובר בעלייה של כ-36.4%. הרווח למניה לאחר דילול הגיע ל-0.21 אירו לעומת צפי של דויטשה בנק לרווח של 0.09 אירו למניה.
מספר היחידות של המערכות הביתיות לייצור סודה זינק ברבעון האחרון של השנה שהסתיימה ב-85% ל-712 אלף יחידות. במהלך כל 2010 מכרה סודהסטרים למעלה מ-1.9 מיליון יחידות, גידול של 82% לעומת 2009.
ההכנסות של סודהסטרים רשמו עליות במהלך הרבעון המדובר בזכות החדירה המוצלחת של החברה לארה"ב. הכנסות החברה זינקו ב-58.7% והסתכמו ב-50 מיליון אירו לעומת 31.538 מיליון אירו ברבעון המקביל. המספרים הכו תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 41 מיליון אירו ברבעון זה. במהלך 2010 נרשמו הכנסות של 160.6 מיליון אירו זינוק של 53% לעומת 105 מיליון אירו ב-2009.
הודעה שפירסה החברה, צויין כי הגידול החד בהכנסות לא תורגם לשורת הרווח הנקי מאחר ובמהלך הרבעון השקיעה החברה, בהתאם לתכניותיה, משאבים משמעותיים במאמצי החדירה והשיווק לשוק בארה"ב, דבר שבא לידי ביטוי בגידול חד בהוצאות השיווק והמכירה של החברה ברבעון הרביעי של 2010 ובשנה כולה.
"התוצאות הטובות שהשגנו ברבעון הרביעי מסכמות שנה מוצלחת ומרגשת עבור החברה", אמר דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, עם פרסום הדוחות. "תוצאות אלה ממחישות ומדגישות את ההתקדמות הרבה שעשינו בהרחבת והעמקת הפריסה הגלובלית של עסקי החברה, בעיקר בשוק האמריקאי. ההשקעה שביצענו בשיווק ופרסום בארה"ב ותחילת הפצה של מוצרינו במספר רשתות קמעונאיות מובילות בשוק זה, הביאו לגידול משמעותי במודעות למותג ויצרו ביקושים חזקים למוצרי החברה בארה"ב".
נזכיר, כי במהלך 2010 עשתה סודהסטרים את צעדיה הראשונים המשמעותיים בשוק בארה"ב. לפני חג המולד חתמה סודהסטרים עם רשת הענק Bed Bath&Beyond על הסכם לשיווק והפצה בכל אחת מחנויות הרשת. שווי החברה נאמד ב-277.81 מיליון דולר.
"על בסיס המחיר הנוכחי מחיר המניה לא זול", אמר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של איילון. "החברה נסחרת במכפיל רווח של פי 40, מכפיל רווח גבוה מפי 2 מהמכפיל הממוצע במניות הנאסד"ק, ומכפיל רווח גבוה פי 3 ממניות ה-S&P 500, למרות הצמיחה והתחזיות, הנייר נראה בתמחור מלא. חשוב לזכור שהחברה היא לא חברת היי טק, פוטנציאל הצמיחה שלה גם בתרחיש האופטימי הוא מוגבל. עד היום, החברה השקיעה סכומים נכבדים בשיווק ופרסום על מנת לבצע חדירה לשוק, בטווח הארוך, ירידה בהוצאות האלה עשויה לשפר את הרווחיות של החברה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.