המעצבות של שוק הפשפשים ידאגו לכן מכף רגל ועד ראש

חנות האטלייה שבלב שוק הפשפשים מספקת חוויית טוטאל-לוק הכוללת בגדים, נעליים, תיקים ותכשיטים ■ ככה זה כששלוש מעצבות מוכשרות חולקות חלל אחד

בלב שוק הפשפשים ביפו, בין דוכן סחלב ריחני עם מי ורדים לחלל קטן שנדחסו לתוכו עשרות נרגילות מזכוכית בגדלים שונים, מתחבאת לה חנות עם כניסה צרה שנחלקת בין שלוש מעצבות מוכשרות שחולקות ביניהן את נטל השכירות. ענת זמיר מעצבת תיקים ותכשיטים, אסתי דרורי-חיות מעצבת נעליים ואלה ברייטמן אמונה על הבגדים.

שלושתן חולקות את אותו חלל שמעוצב בצניעות ומחלקות ביניהן את הקופה הרושמת ואת ימי העבודה בחנות שזכתה לשם "האטלייה" ועברה כבר מספר שותפויות שונות בעבר. ככה שורדים בתעשיית האופנה האכזרית. תוכנית החלוקה מתגלה כפתרון מופלא, בתנאי שמוצאים את השותפים הנכונים. החנות מציעה טוטאל-לוק לקונים (בגדים, הנעלה, תיקים ותכשיטים) כשבכול קטגוריה יש בלעדיות למעצב אחד בלבד שהוא גם שותף בחנות.

חומרים שלובים

ברייטמן, בוגרת שנקר, מעצבת ומייצרת בארץ אבל את הבדים מקפידה להביא מאיטליה. למותג שלה היא קראה GOYA, על שם הצייר הספרדי ובנוסף ל"אטלייה" היא משווקת את דגמיה המיוחדים למספר מכובד של בוטיקים שונים ברחבי הארץ. הגזרות שלה, בשילוב עם הצבעוניות המונוכרומטית, נראות כאילו נשלפו כרגע ממוזיאון א"י. השמלות של ברייטמן גזורות בהקפדה הנדסית בצורות גיאומטריות שבנויות על אינטרפטציות שונות של משולשים, האפודות והווסטים גזורים בצורות מלבניות והחולצות עשויות מבד קרפ ייחודי שמזכיר במעט צללית של אקורדיון ישן.

העיצובים של ברייטמן לא ידברו אל כל אחת. הקהל שלה מורכב לרוב מנשים אינטלקטואליות, כאלה ששותות קפה ב"תולעת ספרים" ומנויות לעיתונים שמאלניים.

ענת זמיר, גם היא בוגרת שנקר ובוגרת ביה"ס לצורפות "אמנית". זמיר מעצבת תיקים ותכשיטים פנטסטיים. בקולקציה החדשה שהיא רקחה אפשר למצוא תיקי עור בגדלים ובפורמטים שונים עם עיבודים וצריבות מעניינות על העור שמשתלבים עם אריגות צמר צבעוני, קורות עץ לא מעובדות ועצמות משויפות. גם בתכשיטים זמיר משלבת בהצלחה אקלקטיות מרתקת של חומרים שונים כמו אבני חן ומינרלים יחד עם מתכות שונות, כסף וזהב ורצועות עור גסות. שעטנז החומרים יוצר איזון מדויק ונכון שיחד עם הצורות הפיסוליות של התכשיטים וגודלם המרשים, הופך את זמיר לאחת מהיוצרות המעניינות שנראו במחוזותינו בזמן האחרון.

אסתי דרורי חיות, מעצבת המותג "THE SHOES STORY", השותפה השלישית בחנות הקטנטנה, עסקה במשך שנים רבות בצילום, חידוש רהיטי עץ, עיצוב תכשיטים ועבודות יד שונות, אבל עם הזמן גילתה שעיצוב נעליים הוא האהבה האמיתית שלה והחליטה לתעל את כול אנרגיות העשייה לשם. מקור ההשראה העיקרי שלה נמצא בין דפי ספרי האגדות והפנטזיות והנעליים עצמן קרויות על שם גיבורות הסיפורים האהובים על דרורי חיות: ג'יזל, סופי, אודט, אליס ופוקהונטס, כשלכל זוג נעליים מוצמדת תווית עם תקציר סיפור האגדה. כל הנעליים מיוצרות בעבודת יד בסטודיו בתל אביב בסדרות מוגבלות שמורכבות משילובים מרתקים של בדי גובלן, חוטי זהב, תחרות, אבזמים וסרטים שהופכים את הנעליים למונומנטים אומנותיים.

האטלייה - בית האשל 18, שוק הפשפשים, תל-אביב-יפו