יו"ר ביוקנסל דורון נבו התפטר מתפקידו

לאחרונה גיבשה החברה עסקת השקעה עם כת"ב פונטיפקס וגורם אסטרטגי בתחום הפארמה הישראלי

יו"ר ביוקנסל דורון נבו התפטר היום (ד') מתפקידו. בהודעת החברה לבורסה נאמר כי מדובר בהתפטרות על רקע סיבות אישיות. נבו מונה לתפקיד יו"ר ביוקנסל לפני כשנה ושימש בה כדירקטור מאז הקמתה. נבו שימש בעבר כמנכ"ל החברות ברק וכללקום וחברת הסטארט אפ קילו-למבדה.

ל"גלובס" נודע כי לאחרונה התגבשה עסקה בביוקנסל להשקעה על ידי שלושה גורמים מובילים בשוק הביומד הישראלי: חברת ההשקעה כת"ב בה משקיעה גם טבע, קרן פונטיפקס של אלי הורביץ. על פי מתווה העסקה הייתה אמרוה השליטה בחברה לעבור לידי המשקיעים, בתמורה למספר מיליוני דולרים, ובמחיר של קצת פחות מ-2.9 שקל למניה, בדומה למחירה בשוק באותו הזמן.

סביב הסיבות לביטול העסקה נפוצו בשוק גרסאות שונות וסותרות. ככל הנראה חילוקי דיעות בין אישיים בין המשקיעים הובילו בסופו של דבר לכך שהעסקה בוטלה, אף שבסופו של דבר הביעו המשקיעים עניין בטכנולוגיה והתנאים העסקיים היו מוסכמים על רוב נציגי הצדדים. עזיבתו של נבו מגיעה ככל הנראה על הרקע הזה.

בעבר נבחנו מספר עסקאות להשקעה בחברה על ידי גורמים אסטרטגיים, ואף הגיו לשלבים מתקדמים. בתחילת 2010 התעניינה טבע בהשקעה בחברה, אך בסופו של דבר עסקה זו לא צלחה, ככל שהנראה בגלל חוסר הסכמה לגבי מידת מעורבותה של טבע בחברה. ב=2008 ביקשה חברת ההשקעה כלל תעשיות ביוטכנולוגיה להגדיל אחזקתה בחברה עד כדי שליטה בה. גם עסקה זו לא צלחה, ככל הנראה בגלל חוסר הרצון של מובילי החברה דאז, המנכ"ל אבי ברק ומייסד החברה פרופ' אבי הוכברג, לוותר על השליטה בה.

דורון נבו אמר היום: "אני שמח שנפל בחלקי ללוות את ביוקנסל מיום הקמתה ולראות אותה הופכת לחברה מובילה בתחומה עם טכנולוגיה מהשורה הראשונה. החברה בעלת פוטנציאל להיות פורצת דרך בתחום הטיפול בסרטן. נסיבות עזיבתי מונעות ממחויבויות אחרות. אני בטוח שהנהלת החברה תדע להוביל את החברה להצלחה בהמשך דרכה".