בורסה לקשוחים בלבד

כשהשוק קשוח איתכם תהיו קשוחים חזרה, שלוש עצות להתמודדות עם המצב הנוכחי

מסחר מתוח מאוד מתרחש בארצות הברית בימים אלו. עברנו את פברואר וגם התמיכה של S&P 500 ב-1,304 החזיקה מעמד, למעט גלישה רגעית נקודה וחצי מתחת, גלישה שאין לה משמעות טכנית וגם לא הגיעה לידי מימוש הגנה.

ובכל זאת השוק פראי ומשתולל ומפיל רבים מהגב. מניות יורדות כאילו הן הולכות להתרסק ולמחרת מפתות את המשקיעים בעליה נאה המראה שעסקים כרגיל.

כאשר השוק קשוח איתכם תהיו קשוחים עם השוק. אל תתנו לו לקחת לכם את הכסף. שלוש עצות:

1. אם קניתם מניות שעד אתמול נראו לכם מעניינות מאוד מהבחינה הכלכלית, אל תמהרו לשנות את דעתכם רק כי מישהו נבהל ומכר. הן יתקנו בד"כ אם הן אכן מניות פופולאריות וטובות.

2. קו ההגנה - התמיכה ל-S&P500, 1,304, הוא המנחה שלכם. מעליו, תשרקו באדישות לנוכח הקהל המבוהל הבורח בבהלה מהזירה. מתחתיו, תפעילו את כיסא המפלט. דרך אגב גם מי שלחץ אתמול בטעות על כיסא המפלט ב-1,302.5 וסגר אחרי כמה שניות את ההגנה, נניח ב-1305, לא נורא.

3. תנצלו את הירידה לרכישת מניות תנודתיות שירדו הרבה כאשר יש סימנים לבלימה ותפנית שלהן כלפי מעלה כנגד מניות סולידיות שירדו קצת, אבל גם לא יעלו הרבה עם השוק. כך אתם מחליפים מינוס 3% במינוס 15% ופוטנציאל הרווח בהתאם. זו הפעילות שתראו בתיק קניון המניות.

המצב בתל אביב לא מלהיב

ת"א- 25 ממשיך להיות דובי יותר מוול סטריט (שעדיין רק נוהמת, לא חושפת שיניים). זאת בשל הירידה מתחת ל-1,268. אם תל אביב 25 סוגר היום מעל 1,271, אפשר לחשוב על סיכוי לעליה ונחשוב על זה ביחד בטור של יום ראשון. אם תל אביב 25 מתבסס מתחת ל-1,270 אזי תתחילו להתרגל לירידות שערים ולמספר 1,234.

תיקון טעות משמח

אתמול כתבתי בטור קניון המניות כי לצערי לא ניתן להשקיע בחברת Uniqlo היפנית. ובכן, סרגי וסצ'ונוק, הדירקטור הוותיק שלנו מעדכן שדווקא כן ניתן. היא נסחרת בבורסה היפנית תחת שם חברת האם Fast Retailing והסמבול היפני 9983. ולמי שלא סוחר בטוקיו, היא נסחרת גם כ-ADR בארה"ב תחת הסימבול FRCOY אבל ברשימת הפינק שיטס בשל סחירות נמוכה. לדעתי זה לא צריך להרתיע משקיע פרטי המשקיע במניה לטווח ארוך אבל לשיקולכם. תודה לסרגי ואני עדיין פתוח לרעיונות מארץ הסושי.