בן-זאב ממשיך להמליץ על אפריקה במחיר 28 שקל

מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים: "הפוטנציאל באפי פיתוח קיים, והסביבה העסקית תומכת בו, אבל נראה כי במרבית החזיתות ישנה התארכות בתהליכים להצפת הערך"

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, מתייחס הבוקר (ה') למניית אפריקה ישראל ברקע הדיווחים בתקשורת על עיכובים בפתיחת קניון AFIMALL, פרויקט הדגל של אפי פיתוח במוסקבה. אפריקה מנוהלת על ידי איזי כהן.

נתחיל בשורה התחתונה: בן זאב מעריך כי הפוטנציאל באפי פיתוח, המרכזת את פעילות הקבוצה ברוסיה, קיים והסביבה העסקית תומכת בו, אבל נראה כי במרבית החזיתות ישנה התארכות בתהליכים להצפת הערך. בן זאב ממשיך להמליץ על מניית החברה ב"תשואת שוק" עם מחיר יעד של 28 שקל למניה, תוך העדפה ברורה להחזקה במניית אפי פיתוח.

בן זאב מציין כי AFIMALL יוסיף לרכז את תשומת הלב ברקע הדחיות הנמשכות בפתיחתו. על פי בן זאב, בניית הקניון הסתיימה למעט תיקונים קלים שנדרשו לבקשת העירייה והכנת החנויות לפתיחה על ידי השוכרים. "החברה צפויה לקבל אישור מהעירייה לפתיחת הקניון במחצית חודש מארס והחברה מעריכה כי בסוף החודש ייפתח הקניון בתפוסה בפועל של 30%-40%. פתיחה רשמית של הקניון צפויה לקראת סוף מאי השנה ואנו מעריכים כי התפוסה תגיע אז לכ- 60%-70% מהקניון", כותב בן זאב.

בן זאב מעריך כי הכנסות החברה משכר דירה בפועל בקניון בשנת 2011 יסתכמו בכ-40 מיליון דולר לכל היותר, כאשר לא צפוי שערוך לפרויקט לפני סוף 2011.

בתוך כך, דיווחה אפי פיתוח היום לבורסה בלונדון כי סמנכ"ל הכספים שלה, יבגני לונייב, התפטר ויסייים את תפקידו בסוף מארס 2011. החברה מסבירה בדיווח כי לונייב עוזב עקב רצונו לפרוש לעסקים פרטיים וכי מחליפו יוכרז בזמן הקרוב.

נזכיר כי עזיבתו של לונייב מצטרפת לשורה ארוכה של עזיבת בכירים בקבוצת אפריקה בחודשים האחרונים. בין הבולטים בהם נציין את סמנכ"ל הכספים של הקבוצה רון פאינרו, מנכ"ל אפי ארה"ב ריצ'רד מרין ומנכ"ל אפריקה מגורים גילי דקל.