זה הכל בראש

אם אתם מעריכים, כמוני, שאנחנו רוכבים כרגע על שור, אל תתנו להפיל אותנו מהגב בימים שהוא משתולל

ת"א- 25 סגר מעל 1271 וביום חמישי כתבתי שבמקרה כזה אפשר יהיה לחשוב על עליה אז בואו נחשוב עליה. המשמעות של הסגירה מעל 1,271 היא שהאיתות הדובי שהתקבל כתוצאה מהירידה מתחת ל-1,271 התבטל. יתרה מכך, מבנה הנרות היפניים של שלושת ימי המסחר האחרונים הוא חיובי.

בשלב זה, גם את תממש התחזית לעליה, מדובר בתיקון. אפשר לרכב עליו אבל לא להתלהב ממנו יותר מדי. הירידה האחרונה של תל אביב 25 שברה גל עולה מאוד ממושך ולא בקלות נניח שהשבירה הזו היא חסרת משמעות.

מהלך מעל 1,305 ילמד על חזרה למגמת העליה ארוכת הטווח. עד אז ניתן להנות מעליה אבל בזהירות ובמתינות ביחס לגודל הפוזיציה. מהלך מעל 1,285 יחשב אבן דרך חיובית. מהלך מתחת ל-1,265 ילמד על שבירה של השוק והתפתחות גל יורד חדש. במקרה כזה, 1,234 הוא היעד הראשון. הנרות היפניים אומרים עליה לטווח קצר ולכך נצפה. את הטווח הארוך נבחן ברמות ההתנגדות, 1,285 ו-1,305.

אל תתנו להפיל אתכם

ביום חמישי כיניתי את האווירה בבורסת ניו יורק בימים אלו כ"בורסה לקשוחים בלבד" והסברתי מה זה אומר להיות קשוח. המסחר ביום חמישי בערב, שהיה שורי מאוד, אולי גרם לכמה מהקוראים לאמר משהו כמו: "אם זה מה שזה אומר להיות קשוח אז אני מאוד קשוח..". כסף קל זרם.

אבל, עד למחצית השעה האחרונה של המסחר ביום שישי, בדיוק כמו בקזינו, הכסף שזרם נלקח באיטיות של עינוי סיני. בסוף המסחר ביום שישי חזרו המדדים לכיוון החיובי. אומנם לא עלו אבל השאירו סימן לעליה ביום שני.

אז היום ננסח את הקשיחות בצורה אחרת. אם אתם מעריכים, כמוני, שאנחנו רוכבים כרגע על שור, אל תוך 2011 ו-2012, אסור לתת לו להפיל אותנו מהגב בימים שהוא משתולל או להתחיל להאמין שאנחנו לא מסוגלים לרכב עליו. בעוד שבזירת רודיאו אמיתית הכאב והנזקים הם גם פיזיים, כאן הכל בראש כך שזה יותר בשליטתנו. תזכרו שתמיד יש מי שרוצה להרוויח את כספכם ולהפיל אתכם מהגב. אל תתנו לו.

התמיכה ב- 1,304 (S&P 500 ) היא עדיין אבן דרך חשובה והגנה ניתן למקם מתחתיה. מהלך מעל 1,325 יחשב סימן שורי לטווח המיידי ומהלך מעל 1,345 (S&P500) ילמד שהשור נרגע.