עוד מימוש: דלק נדל"ן מוכרת נכס בלונדון בחצי מיליארד ש'

החברה תשתמש בתמורת המכירה כדי להפחית את ההלוואה שנטלה על עצמה לצורך רכישת הנכס

דלק נדל"ן ממשיכה במסע מימושי הנכסים: החברה הודיעה הבוקר (א') בדיווח לבורסה, כי חברת DGRE שבבעלותה (85%) מכרה נכס בלונדון תמורת 534 מיליון שקל, כאשר תמורת המכירה תשומש לצורך הפחתת הלוואה שנטלה על עצמה דלק נדל"ן בעת רכישת הנכס.

מדובר בכנס הנקרא Stonecutter Court, הממוקם כאמור בלונדון. דלק נדל"ן צופה להשלים את המכירה עד ה-15 במארס. כאמור, החברה תשתמש בתמורה כדי להפחית את סכום ההלוואה שנטלה לשם רכישת הנכס, והיא מציינת בדיווח מהיום כי "לא צפויה השפעה מהותית כלשהי על דוחותיה הכספיים של החברה" כתוצאה מהמכירה.

בשבוע שעבר חתכה חברת הדירוג מעלות-S&P את דירוג האשראי של דלק נדל"ן ב-6 דרגות לרמה של CCC. באותו יום העריך יובל בן זאב מכלל פיננסים כי "גוברים הסיכויים שדלק נדל"ן תפנה במו"מ להסדרת החוב, לרבות המרת חלק משמעותי מהחוב להון". היקף החוב הכולל של דלק נדל"ן למחזיקי האג"ח עומד על כ-2 מיליארד שקל, מתוכם נדרשת החברה להחזיר 220 מיליון שקל במאי ועוד 300 מיליון שקל.

החברה, מנגד, התעקשה כי אין בכוונתה ללכת להסדר חוב: "הסדר חוב אינו עומד על הפרק. החברה עמדה עד כה בכל התחייבותה לבעלי האג"ח. דלק נדל"ן ממשיכה לפעול על פי התוכנית האסטרטגית עליה דיווחה אשתקד וזאת כדי לעמוד בכל יעדיה העסקיים".

דלק נדל"ן, המנוהלת בידי ערן מיטל, פועלת בתחום הנדל"ן באמצעות שתי זרועות עיקריות: חברת DGRE המחזיקה נדל"ן מניב בצפון אמריקה ובמערב אירופה, ואלעד ישראל בתחום הנדל"ן למגורים בישראל. את תשעת החודשים הראשונים של 2010 סיימה החברה בהפסד של 364 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 1.1 מיליארד שקל ב-2009 כולה.

עד נובמבר 2012 נדרשת דלק נדל"ן לפרוע אג"ח בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, ועוד כ-600 מיליון שקל לבנקים - משימה לא פשוטה עבור חברה שסובלת מגירעון של מיליארד שקל בהון העצמי.