בריינסווי תבצע ניסוי בבני אדם בחדירות מחסום דם-מח

בניסוי מתוכננים להשתתף כ-20 נבדקים במתכונת של ניסוי בסמיות כפולה עם קבוצת ביקורת, במהלכו יעבור כל נבדק בדיקות MRI על מנת לבחון את יעילות הטיפול במכשיר החברה

חברת בריינסוויי מדווחת היום כי חתמה עם מפיץ מכשיר החברה באיטליה על תוספת להסכם ההפצה, לפיה יבצע המפיץ ניסוי קליני באיטליה, שמטרתו בדיקת ההשפעה של גירוי מגנטי באמצעות מכשיר החברה על פתיחת מחסום דם-מוח (Blood-Brain Barrier) בבני אדם הסובלים מגידול במוח (glioblastoma).

פרופ' אברהם (בומי) צנגן, היועץ המדעי של בריינסווי, אמר היום: "זו הפעם הראשונה שבה תבדק האפשרות להשפיע באופן זמני על מחסום דם מח בבני אדם כהמשך למחקר שבצענו בחיות מעבדה. אם נוכל לחזור על הממצאים הראשונים שהתקבלו במודל החיות, תיווצר האפשרות, למשל, להעברת תרופות אנטי סרטניות באופן אפקטיבי יותר לחולים עם גידולי מח".

בניסוי מתוכננים להשתתף כ-20 נבדקים במתכונת של ניסוי בסמיות כפולה עם קבוצת ביקורת, במהלכו יעבור כל נבדק בדיקות MRI על מנת לבחון את יעילות הטיפול במכשיר החברה. החוקר הראשי בניסוי יהיה פרופ' אלון פרידמן מאוניברסיטת בן גוריון. הניסוי יבוצע באמצעות המכשיר שהעמידה החברה לרשות המפיץ. החברה תישא בעלויות ביצוע הניסוי עד לסך של 25,000 דולר וביתרת ההוצאות יישא המפיץ. המפיץ אחראי לקבלת כל האישורים הדרושים לצורך ביצוע הניסוי.

על פי התוספת להסכם, כל הקניין הרוחני הקשור לניסוי יישאר בבעלות החברה בלבד, למעט קניין רוחני שיווצר אגב ביצוע הניסוי וללא קשר ישיר לביצוע הניסוי - אשר יהיה בבעלות משותפת של החברה והמפיץ. המפיץ יהיה זכאי לקבלת תמלוגים מהכנסות עתידיות שיהיו לחברה והקשורות לטיפול במחסום דם מוח על פי מנגנון שנקבע בהסכם. כמו כן, במסגרת התוספת להסכם, הוארכה תקופת הסכם ההפצה בשנה נוספת.

הניסוי האמור הינו חלק מאסטרטגיית החברה לבצע ניסויים קליניים בבני אדם כדי לבחון את יעילות המכשיר המפותח על ידי החברה בטיפול במחלות שונות, במסגרת שיתופי פעולה עם מוסדות מחקר ומרכזים רפואיים מובילים במדינות שונות.