כלל פיננסים נאלץ לתקן הדוח: יעבור מרווח להפסד ברבעון

התיקון בדוחות הרבעון השלישי - בשל הפרשות מיסוי ■ הרבעון השלישי יסתכם בהפסד של 1.8 מ' ש', ולא ברווח של 1.7 מ' ש' ■ המנכ"ל: "אדאג באופן אישי כי תקלות אלו לא יחזרו בעתיד"

לאחר דיונים שערך עם סגל רשות ניירות ערך, נאלץ בית ההשקעות כלל פיננסים לפרסם מחדש את דוחותיו לרבעון השלישי ולשלושת החודשים הראשונים של 2010.

לפי הדוחות החדשים, הרבעון השלישי יסתכם בהפסד של 1.8 מיליון שקל (ולא ברווח של 1.7 מיליון שקל) ובשלושת הרבעונים הראשונים של השנה יעמוד הרווח הנקי על 36.5 מיליון שקל (במקום 38.7 מיליון שקל).

הרווח במחצית הראשונה של 2010 וברבעון השני של שנה זו יגדל ב-1.3 מיליון שקל ל-38.7 מיליון שקל ול-18.8 מיליון שקל בהתאמה.

הפרסום מחדש נדרש בשל כמה סעיפים הנוגעים להפרשות שבוצעו בגין הוצאות מיסוי שהוצגו לא כראוי. "שיפור הבקרות וניהול הסיכונים נמצאים בליבת פעילותה של כלל פיננסים ועל סדר היום שלי באופן אישי", כך אמר היום טל רז, מנכ"ל בית ההשקעות והוסיף: "התקלה הנה דיווחית, אך המעבר כשלעצמו מרווח להפסד הופך את הנושא. אנו מכבדים את החלטת הרשות, ובדיקתה אכן הציפה חולשה מהותית בתהליכי הדיווח הכספי של החברה. אנחנו מנהלים את הבדיקה ברצינות ובאחריות הראויה ואני אדאג באופן אישי כי תקלות כגון אלו לא יישנו בעתיד".

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה נדרש בית ההשקעות שבבעלות כלל ביטוח לתקן את דוחותיו. במאי 2009 לא בוצעה הפחתת מוניטין לכלל חיתום בסך 16.8 מיליון שקל, והדבר גרר הפסד גדול יותר (327 מיליון שקל) מזה שפורסם תחילה.

בנובמבר 2008 דיווח בית ההשקעות כי בהוראת הרשות הוא מחק 80 מיליון שקל מהונו העצמי בגין קרנות "אילנות", ופרסם בשל כך את הדוח לרבעון השלישי מחדש. כך אירע גם בינואר ובמארס של אותה שנה, שבהם התגלו טעויות בזקיפת הכנסות בגין שירותים שהוענקו לחברה אחות, והצגת שיפוי גבוה ממה שהיה אמור להתקבל בחברה בעקבות פרשת אלי ארוך.