צפו בווידיאו: מורדים בלוב מנסים להפיל מטוסי קדאפי

(עדכון) - דיווחים: המורדים דחו הצעה של קדאפי למו"מ לגיבוש הסכם ■ קדאפי ממשיך לתקוף את המורדים מהאוויר בראס לנוף ■ צרפת ובריטניה ביקשו אישור האו"ם לאסור טיסות בלוב

מועמר קדאפי ממשיך לתקוף את המורדים מהאוויר בראס לנוף, זאת לאחר שצרפת ובריטניה ביקשו היום (ג') את אישור האו"ם לאסור טיסות בלוב. המורדים דוחים לפי שעה את ההצעה של קדאפי למו"מ לגיבוש הסכם שבעקבותו יפרוש.

עד ראייה מלוב מספר כי מטוסי קרב משגרים טילים לאזורי מגורים בראס לנוף ומקומות התקהלות של מורדים במדבר. נזכיר כי ראס לנוף היא עיר מרכזית בה מתקני נפט רבים. על פי גורם באו"ם, בלוב יותר ממיליון בני אדם זקוקים בדחיפות לסיוע מוניטארי.

נמשכים הדיווחים בתקשורת הערבית לפיהם שליט לוב, מועמר קדאפי, מוכן לוותר על שלטונו. רשת הטלוויזיה הערבית אל-ג'זירה מדווחת כי גורמים מטעם הנשיא שוחחו בימים האחרונים עם מנהיגי המורדים, בניסיון לקבוע פגישה בין הצדדים שתאפשר לקדאפי לוותר על שלטונו ולהפסיק את המהומות, זאת בתמורה להגנה עליו ועל בני משפחתו.

על פי הדיווחים, בכירי המורדים החליטו לדחות את ההצעה, מכיוון שלטענתם במידה וקדאפי יוותר על השלטון בצורה "מכובדת", זה יפגע בקורבנות הלחימה. כבר אתמול דווח בעיתון הלונדוני א-שארק אל אווסט כי קדאפי הודיע למועצת ההתקוממות כי הוא מוכן לכנס ישיבת פרלמנט מיוחדת ובמהלכה להתפטר.

בראיון שהעניק קדאפי לערוץ טלוויזיה צרפתי, הוא לא התייחס לאפשרות שיודח מכיסאו, ובחר להפנות אצבע מאשימה כלפי המערב. "העולם מאמין שהדיווחים השגויים שהועברו מכלי תקשורת חיצוניים הם הבסיס לפעולות נגדנו. במציאות, אנו פועלים נגד לוחמי אל-קאעידה ונגד הטרור הבינלאומי", אמר הנשיא הלובי.