השופטת טל אוסטפלד מנמקת את פסיקתה בתיק דריסת שחר גרינשפן: "הנאשם הודה וחסך זמן שיפוטי יקר"

אוסטפלד הסתפקה בקנס של 1,000 שקל ו-600 שעות עבודות שירות לנהג שיכור שדרס ילדה בת 12 והותירה משותקת בכל חלקי גופה ■ "הקנס ישולם ב-4 תשלומים שווים" ■ עורך הדין של הנהג הדורס: "תוצאות התאונה די קשות, אבל הנאשם לא צעיר, אשתו נפטרה, וקשה לו גם ככה"

השופטת טל אוסטפלד מבית משפט השלום לתעבורה בפתח-תקווה לא דימיינה שגזר הדין שתיתן במסגרת עסקת טיעון שגרתית לכאורה, תעורר מהומת אלוהים. אבל זה בדיוק מה שקורה היום (ג') עם העסקה שבה הורשע מרק פטריק בדריסת הילדה שחר גרינשפן בת ה-12 - מעשה שעליו קיבל קנס של 1,000 שקל ועבודות שירות.

בהכרעת הדין, שדלפה לכל אמצעי התקשורת בשעות האחרונות, כותבת השופטת אוסטפלד: "הגענו להסדר לפיו ייגזרו על הנאשם עבודות שירות בהיקף של 600 שעות כפי שנקבע בתסקיר. (כמו כן, נקבע) פסילה בפועל של 6 שנים, קנס ומאסר על-תנאי".

עורך הדין של הנהג הדורס מצוטט בהכרעת הדין: "מבקש לקבל את ההסדר. אכן מדובר בתוצאות תאונת דרכים שהן די קשות, אך הנאשם הביע חרטה על מה שקרה, ניסה לבקר הוא ומשפחתו בבית-החולים, גורשו משם, הוא הוריד את עצמו מנהיגה, הפקיד את הרישיון למרות ששלחו לו רישיון חדש, הוא ביקש שלא לחדש אותו.

"600 שעות בבית לוינשטיין - כך הוא חושב שיוכל להחזיר לחברה בגין מה שעשה. מדובר בנהג שאם התוצאות לא היו כה חמורות, זו תוצאה ראשונה שלו, פעם ראשונה שהוא מגיע לפה. מדובר באדם לא צעיר, אחרי התקף לב, אשתו נפטרה, קשה לו גם ככה, אין לו עם מי להתייעץ, אך הוא הביע חרטה כנה ומלאה.

"מבחינת התביעה, יש בעיה שם מפני שהעדים מסרו גירסאות סותרות, לא ברור מאיפה הוא הגיע, אחד אמר שהוא הגיע ממזרח למערב, והשני אמר מצפון לדרום. גם לא בוצע שחזור של התאונה, זה מחדל של המשטרה. אבקש להתחשב במצבו הכלכלי ולקבל את הסדר הטיעון, יש פה ענישה וגם אפקט לימודי וחינוכי.

"הנהג היה נהג משאית, אך הודיע כי לא ינהג יותר. כעת הוא עובד כשומר. הוא לא מוצא את עצמו, יש פגיעה נפשית, הוא קיבל טיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים, יש בעיה כאן. הוא רוצה לשלם את חובו עד כמה שאפשר. אבקש לקבל את ההסדר".

1,000 שקל ב-4 תשלומים

בגזר הדין כותבת השופטת אוסטפלד: "לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים, ונוכח העובדה שהנאשם הודה וחסך זמן שיפוטי יקר, הביע חרטה, נסע לבקר בבית-החולים, נסיבותיו האישיות ומצבו הכלכלי, החלטתי לקבל את ההסדר, והנני מורה כדלקמן: אני דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך 1,000 שקל או 10 ימי מאסר שיישא תמורתם.

"הקנס ישולם -4 תשלומים שווים ורצופים החל מיום 1.4.11 ובכל 1 לחודש. היה והקנס או שיעור משיעוריו לא ישולם במועד, תעמוד יתרת הקנס לתשלום מיידי. הנאשם הונחה לגשת למזכירות לקבלת שובר תשלום.

"הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 6 שנים. תחילת הפסילה תחשב מיום 5.9.10. הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 10 חודשים, וזאת על-תנאי למשך 3 שנים, והתנאי הוא שלא יעבור אותה עבירה בה הורשע או עבירות תוספת ראשונה ושנייה.

"הנני מורה על עונש של מאסר לתקופה של 6 חודשים, וזאת על-תנאי למשך 3 שנים, שלא יעבור עבירה של נהיגה בשכרות, תחת השפעת משקאות משכרים, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף מעל 6 חודשים ונהיגה פסילה.

"הנאשם יבצע עבודות שירות לתועלת הציבור בהיקף של 600 שעות במסגרת בית-החולים השיקומי לוינשטיין, כפי שהומלץ בתסקיר מיום 1.3.11. מובהר בזאת לנאשם כי היה ולא ימלא את כל מכסת השעות, הרי שדינו ייגזר מחדש. זכות ערעור תוך 45 יום. טל אוסטפלד נאוי, שופטת".

מי את, השופטת אוסטפלד?

באתר של ממשלת ישראל, תת-מדור "הרשות השופטת", מופיע רזומה של השופטת אוסטפלד. מהנתונים עולה כי היא עורכת דין רק מ-1999, ושופטת רק ממארס 2010.

■ נולדה בשנת 1970 בישראל.

■ בשנים 1988-1990 שירתה בצה"ל.

■ בשנת 1994 קיבלה תעודת מאמן ספורט מוסמך ממכון וינגייט.

■ בשנת 1995 סיימה בהצטיינות לימודי תואר ראשון במינהל עסקים, במכללה למינהל תל-אביב.

■ בשנת 1999 סיימה לימודי תואר ראשון במשפטים במרכז הבינתחומי בהרצליה.

■ בשנים 1998-1999 התמחתה בבית משפט השלום בנתניה אצל השופט הרווי גרובס.

■ בנובמבר 1999 הוסמכה כעורכת דין.

■ בשנים 2000-2005 מנהלת המחלקה לניהול תיקים בבית המשפט המחוזי תל-אביב.

■ בשנת 2003 סיימה לימודי מוסמך במשפטים באוניברסיטת בר-אילן.

■ באוגוסט 2005 מונתה לכהונת רשמת/ראש ההוצאה לפועל של בתי משפט השלום במחוז המרכז.

■במרץ 2010 מונתה לכהונת שופטת בית המשפט לתעבורה בפתח-תקווה.