התלת-ממד ושלטי התנועה של פלייסטיישן 3 הבטיחו - ולא קיימו

הטכנולוגיה מחדשת ומחדירה עניין רב לתוך המשחקים, אבל בז'אנרים מסוימים זה לא ממש עובד ושלטי התנועה עדיין לא מצליחים להחליף בצורה טובה את השלט הרגיל והקלאסי

עולם משחקי הקונסולות עבר בשנה האחרונה מהפכה, כשסוני ומיקרוסופט הצטרפו לנינטנדו ויישרו קו עם טכנולוגיות תנועה בבסיס המוצרים שלהן. ה-Move של פלייסטיישן 3 וקינקט של אקס בוקס 360 אמורים להציע חוויה שונה ומהנה יותר לגיימר.

הכותר האחרון של סוני, Killzone 3, מביא לשחקנים את שיא הטכנולוגיה. משחק הפעולה כולל גרפיקה משובחת באיכות HD, תמיכה בטכנולוגיית תלת-ממד הפועלת בטלוויזיות החדשות ביותר והפעלה באמצעות שלט Move.

גיימר חובב גאדג'טים בוודאי יתלהב מהרעיון של שילוב כל היכולות במוצר אחד בסלון, אבל עומס הטכנולוגיות יצר חוויית משחק פחות מהנה ממה שמנהלי השיווק של סוני סברו.

טכנולוגיית התלת-ממד סובלת מבעיות המתרכזות בעיקר בצורך להרכיב משקפיים משונים בזמן שצופים בטלוויזיה וגם מכך שאיכות התמונה באמצעות המשקפיים היא פחות טובה ממה שרואים על המסך. הדבר מתבטא בעיקר באיכות הצבעים ובחדות. אם מתפשרים על איכות התמונה, התלת-ממד מספק יתרון.

בנוסף, אפקט התלת-ממד הוא עדיין בגדר "נחמד", ולא משהו שיגרום למשתמש להגיד "וואו" ולהתפשר על חוויית המשחק. גם שלט התנועה של פלייסטיישן 3 לא עושה את העבודה בצורה חלקה. בשונה ממשחקי ספורט שם הרעיון של משחקי תנועה מוצלח, במשחק יריות כמו Killzone 3 הוא מציק.

הגיימר נאלץ להחזיק את השלט באוויר בתנועה הדומה לזו של רובה ולהמשיך ולהחזיקו כך לאורך כל המשחק, מה שגורם לכאב יד לאחר זמן מה. בנוסף, כשלא מחזיקים את השלט בצורה מדויקת, מבט הדמות עובר לכיוונים שונים, כמו לכיוון הריצפה, מה שמקשה על התמקדות במשימות במשחק.

כך שהטכנולוגיה מחדשת ומחדירה עניין רב לתוך המשחקים, אבל בז'אנרים מסוימים של משחקים זה לא ממש עובד ושלטי התנועה עדיין לא מצליחים להחליף בצורה טובה את השלט הרגיל והקלאסי.