לוב ממשיכה לבעור: קצינים בכירים נהרגו, מתקן נפט הופצץ

לפחות 40 בני אדם נהרגו בקרבות בין תומכי המשטר לכוחות האופוזיציה. על פי הדיווח של "אל גז'ירה", שניים מהם היו מהם קצינים בדרגות קולונל וגנרל

עוד יום של לחימה פקד את לוב וגבה עד כה את חייהם של 40 בני אדם לפחות. בריאיון לסוכנויות הידיעות העריך רופא מקומי כי מניין הקורבנות גבוה בהרבה, ולפי רשת "אל ג'זירה" ספגו גם נאמניו של השליט, מועמר קדאפי, אבידות כבדות. לפי הדיווח, נהרגו בלחימה עם מתנגדי המשטר קצינים בכירים בדרגות גנרל וקולונל.

בשעות הערב המוקדמות החלו אנשיו של קדאפי לפגוע גם בכמה מתקני נפט בלוב, במסגרת המאמצים להשתלט שוב על האזורים שהועברו לשליטת המורדים.

לפי דיווחים מהשטח, היתמר בשעות האחרונות עשן צהוב סמיך מעל מתקן הנפט סידר, הממוקם כ-600 קילומטרים ממזרח לבירה טריפולי. במקום נצפו שלושה מוקדי שריפה, שמשתוללת שם, ככל הנראה, בעקבות הנפט הבוער.

דובר כוחות האופוזיציה בלוב, מוסטפה גריאני, אמר כי צינורות הנפט במתקן נפגעו מאש תותחים שירו נאמני המשטר. הוא ציין כי גם מאגר הנפט המקומי נפגע, הפעם בתקיפה אווירית.

במהלך היום דווח כי בכיר בצבא לוב טס לקהיר כדי להעביר לשלטונות מצרים מסר מקדאפי, אך עם זאת לא נמסרו פרטים נוספים על כך.

בינתיים מצרים לא נרגעת. כשלושה שבועות לאחר שעזב מובארק את קהיר ופרש מתפקידו, התחדשו הערב המהומות בקהיר. מדובר הפעם בהתקוטטות של כמה מאות מפגינים שמעוניינים להמשיך במחאתם מול אלה שטוענים שיש להפסיק.

מאז המהפכה במצרים, ישנם אזרחים שמקיימים שביתת שבת בכיכר השחרור בעיר, כיכר תחריר, בדרישה להעמיד לדין את ראשי משטרת הביטחון המצרית הידועה לשמצה, "המבאחיס".

הערב התעמתו המפגינים כאמור עם אזרחים אחרים, שטוענים כי הגיע הזמן לשים קץ להפגנות ולתת לממשל האזרחי החדש לתפקד, כל זאת כאשר הצבא כדרכו - נמנע מלהתערב. מה שמסייע למהומות הללו זו העבודה שבמצרים יש כעת שיתוק מלא של מנגנוני הפנים והמשטרה הכחולה.