מי צריך קופון מיד שנייה?

אז עכשיו קוני הקופונים יכולים לגזור קופון נוסף ולהציע את מה שקנו במחיר גבוה יותר

אתרי הקופונים שהסתערו על המרחב הווירטואלי עשו זאת במהירות יוצאת דופן. הם זכו להיענות מיידית, שכפלו את עצמם לדעת, שכללו את הפלטפורמה, עשו אקזיט, התרחבו לעסקים מתחומים שונים, ומסתמן שעוד לא נאמרה המילה האחרונה. הנה עוד שלב קטן באבולוציה הזו: אתרים שמוכרים קופונים יד שנייה.

יונית הילדסהיים, מנהלת האתר daydeals שעלה לרשת לאחרונה, מסבירה כי מדובר בצורך של ממש: "פנו אלינו גולשים שלא הספיקו לממש קופון או כאלה שפספסו קופון והם מחפשים אותו. אז פתחנו לוח יד שנייה של קופונים באתר. אני למשל קניתי קופון מעולה לצימר, ואז התברר לי שבתקופה הקרובה אין לי ימי חופשה ולא אצליח לממש אותו. אז עכשיו אני מפרסמת אותו למכירה יד שנייה. זה הגיע מהשטח".

ה"שטח" שעליו היא מדברת מגיע מהביקורת על אתרי הקופונים, לפיה הם מעודדים קניית מוצרים שאין בהם צורך, רק כי הם עולים פחות.

"עצם זה שאנשים יכולים לקנות קופון ואז למכור אותו הלאה, ילחיץ אותם פחות, והם יקנו יותר. כי אחר-כך הם יכולים למכור אותו במחיר יותר נמוך ממה שהם קנו, והוא יהיה עוד יותר אטרקטיבי, או שהם יכולים למכור אותו במחיר גבוה יותר. זאת כבר החלטת המוכר".

- אז עכשיו קוני הקופונים יכולים לגזור קופון נוסף ולהציע את מה שקנו במחיר גבוה יותר.

"בעיקרון כן, אבל אני לא חושבת שזה ישמש למטרה הזאת. לא נרצה להפוך את זה לסחר מהסוג הזה. מה גם שכל מודעה מאושרת על-ידינו לפני שהיא עולה לאוויר, ואנחנו גם בודקים את תוקף הקופון, ואם התוקף פג - המודעה לא תתפרסם".