שתי תעודות סל מבטיחות

כך תוכלו להחזיק במניות המושכות את המהפכה הכי משמעותית שמתחוללת בימינו

לא כל תעודות הסל הסקטוריאליות, שיתרונן נודע, אטרקטיביות להשקעה. הנה דוגמאות לשתי תעודות סל שהחלו לפעול בחצי השנה האחרונה וההיגיון אומר שהן צפויות להניב תשואה עודפת על-פני המדדים המרכזיים בעשור הקרוב.

חברות מתחום האלומיניום (ALUM)

מחירי הסחורות בעולם ממשיכים לעלות גם בזמן שאתם קוראים את הטור הזה. הביקוש לאלומיניום גדל כמעט ב-40% בעשור האחרון, שיעור גבוה בהרבה מהביקוש למתכות אחרות. לפי ההערכות, הביקוש ימשיך לגבור ומחירו יוכפל עד סוף העשור הנוכחי. יש גם דיבורים על כך שהביקוש יהיה גדול מיכולת התפוקה כבר בעוד שנתיים, מה שייצור מחסור באלומיניום וקפיצה דרמטית במחירו. בין אם זה יקרה ובין אם לאו, עתיד החברות הפועלות בתחום נראה ורוד.

בניגוד לתעודות סל העוקבות אחר מחיר סחורה באמצעות חוזים עתידיים, מה שמוביל פעמים רבות להצגת ביצועי חסר בהשוואה לעליית מחיר הסחורה עצמו, התעודה הזו עוקבת אחר השינוי במחירן של מניות החברות הפועלות בתחום. מרביתן חברות ענק מצליחות כמו ריו, אלקואה, אלומינה, נורסק-הידרו ו-Aluminum Corp of China.

חשוב לזכור כי מחירי האלומיניום חוו עליות משמעותיות בשנים האחרונות, ולכן לא מן הנמנע כי יהיו גם ירידות לאורך הדרך. אבל יש סיכוי טוב לכך שהביקוש ההולך וגובר לאלומיניום ייטיב עם החברות מהתחום, ולכן גם עם מחיר התעודה בטווח הארוך.

טלפונים חכמים (FONE)

זה לא יהיה מוגזם לומר כי מהפכת הסמארטפונים היא הגדולה ביותר מאז מהפכת האינטרנט עצמה. לא מדובר רק על אפל, שמכשירי האייפון שלה שינו את הצורה שבה אנו צורכים אינטרנט, אלא גם על סמארטפונים אחרים שנמכרים במאות מיליוני חתיכות ברחבי העולם. קצב החדירה של המכשירים האלה כה גבוה, שעל פי ההערכות כבר בשנים הקרובות צפויים להימכר יותר סמארטפונים מאשר מחשבים.

תעודת סל זו מאפשרת לכם להחזיק במגוון של חברות איכותיות הנמצאות בצמיחה מרשימה ועוסקות בייצור של ציוד לתחום הסלולר, בפיתוח תוכנות לסמארטפונים ובמתן גישה לרשתות סלולריות. מדובר בענקיות טכנולוגיות מוכרות כמו אפל, מוטורולה, LG, סאמסונג וחברות מצליחות נוספות שרובנו לא מכירים. אף על פי שמרבית החברות שמחזיקה התעודה הן אמריקאיות, רובן חברות גלובליות הפועלות בחלקים נרחבים על-פני הגלובוס, ולכן הן צפויות להמשיך ולצמוח למרות הירידה במכירות שלהן בארצות הברית.

מובן כי לא הכול דבש בממלכת הסלולר. אם נסתכל על ההיסטוריה, ניזכר כי פריחה כזו מובילה גם לתחרות גדולה יותר ולהורדת מחירים, משהו שיכול לפגוע ברווחיות של החברות מהמגזר. יותר מזה, הטכנולוגיה מתפתחת כל-כך מהר, שיכול להיות שיש חברות שכבר עובדות על הדבר הבא, והוא יהיה שונה לגמרי ממה שקיים היום. ובכל-זאת, נראה לי שהסיכויים גדולים מהסיכונים, ואני מעריך שהתעודה תניב תשואה גבוהה יותר מהמדדים האמריקאים המרכזיים בעשור הקרוב.

גילוי נאות: הכותב אינו מחזיק במניות המוזכרות.

לבלוג ההשקעות של ינון אריאלי:

http://bursa4u.com